دولت اقلیم کردستان خواستار توقف توپباران ایران در مناطق مرزی کردستان شد

اقلیم کردستان ثابت کرده که عامل ثبات در منطقه است

اربیل (کردستان24)- دولت اقلیم کردستان خواستار توقف توپباران نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی کردستان شد

دولت اقلیم کردستان روز چهارشنبه 19 تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرد روز سه‌شنبه در منطقه پیرانشهر نزدیک مرز اقلیم کردستان، یک حمله مسلحانه علیه تعدادی از اعضای سپاه پاسداران صورت گرفت که جمهوری اسلامی ایران در واکنش مناطق مرزی اقلیم کردستان را توپباران کرد.

فرماندار شهرستان سوران بە خبرنگار کردستان24 گفت: یک دحتر 18 ساله بر اثر بمباران جمهوری اسلامی ایران در منطقه مرزی سیدکان جان خود را از دست داد و دو برادر وی نیز زخمی شدند.

کرمانج عزت گفته است: توپخانه جمهوری اسلامی ایران به ‌شدت روستا‌های «بربزین، دیری، دانسیا، تەلان، بیقپوشک و دوستانا" در منطقه مرزی سیدکان را بمباران کرد.

دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌اش با اشاره به یک شهید و دو زخمی از یک خانواده بر اثر بمباران، نگرانی خود را از این حادثه اعلام کرده است.

دولت کردستان اظهار داشت: اقلیم کردستان ثابت کرده که عامل ثبات در منطقه است و به اصول همسایگی احترام می‌گذارد و هرگز اجازه نخواهد داد مرزهایش برای حمله و ایجاد بی ثباتی امنیتی در کشورهای همسایه و کار نامسئولانه مورد استفاده قرار گیرد.

دولت اقلیم کردستان در پایان هم از جمهوری اسلامی ایران خواسته است بمباران مناطق مرزی را متوقف کند و باعث ایجاد ترس و آواره شدن ساکنین مناطق مرزی نشود.

به گزارش رسانه‌های حکومتی ایران، روز سەشنبه یک پاسدار محلی بە نام حاصل احمدی (حاصل ایلخانی) مورد حملە افراد ناشناس قرار گرفتە و دو نفر از همراهان وی نیز به شدت مجروح شده‌اند.

یک گروه مسلح به نام «عقاب‌های زاگروس» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.