ترامپ و جانسون برای مقابله با ایران با یکدیگر همکاری می‌کنند

نخست وزیر بریتانیا برای مقابله با ایران با ترامپ همکاری می‌کند

اربیل (کردستان24)- بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا برای مقابله با ایران با دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا همکاری می‌کند.

به گزارش رویترز، جانسون و ترامپ روز جمعه چهارم مردادماه درباره ایران، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، توافقنامه بازرگانی آزاد بین دو کشور گفتگو کردند.

نماینده جانسون درباره ایران اظهار داشت: رهبران بریتانیا و آمریکا درباره آخرین تنش‌ها با ایران گفتگو کردند و بر ضرورت کار مشترک دو کشور درباره مسئله ایران تاکید کردند.

جانسون که هفته گذشته به عنوان نخست وزیر بریتانیا انتخاب شده، روابط نزدیکی با ترامپ دارد.

وی روز پنجشنبه، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر بریتانیا را به «پول گرفتن» از شبکه تلفزیزیونی ایرانی «پرس تی وی« و جانبداری از ملاهای تهران متهم کرد.

جانسون در جلسه پارلمان گفت: کوربین به جای اینکه هوای دوستان ما را در ایالات متحده در ارتباط با اتفاقات خلیج فارس داشته باشد، مرتبا جانب ملاهای تهران را می‌گیرد».

سپاه پاسداران روز 28 تیرماه، نفتکش بریتانیایی «استینا ایمپرو» را در تنگه هرمز توقیف و به بندر عباس منتقل کرد.

بریتانیا اقدام ایران را «دزدی دریایی دولتی» خوانده و طرح تشکیل یک نیروی مشترک اروپایی برای مقابله با اقدامات دریایی ایران را به کشورها اروپایی عرضه کرده است.

فرانسه، ایتالیا و دانمارک به درخواست بریتانیا پاسخ مثبت داده‌ و آمادگی خود را برای مشارکت در ائتلاف به رهبری اروپا برای تامین امنیت کشتی‌رانی در تنگه هرمز اعلام کرده‌اند.

نیروی دریایی بریتانیا و دولت محلی جبل الطارق روز 13 تیرماه، یک کشتی حامل 2 میلیون نفت ایران به سوریه، به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه متوقف کرد.