ترامپ: مقامات ایرانی با دیدن دموکرات‌های آمریکا آب از دهانشان می‌افتد

ترامپ: ایران به شدت خواهان مذاکره است

اربیل (کردستان24)- دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده  آمریکا از امیدوار بودن ایران برای برنده شدن نامزد دموکرات‌ها در انتخاب ریاست جمهوری کشورش و خواست ایران برای مذاکره خبر داد.

ترامپ روز پنجشنبه 11 مرداد ماه، در تویتی نوشته است: چین، ایران و کشورهای دیگر با دیدن نامزدهای دموکرات  که می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور با آنها تعامل کنند «آب از دهانشان می‌افتد».

به گفته ترامپ، این کشورها با (پیروزی دموکراتها) قادر خواهند بود به طور بی سابقه بر سر آمریکا کلاه بگذارند، اما با پرزیدنت ترامپ، بی هیچ وجه!

 

مقامات دولتی ایران چندین بار از احتمال تغییر سیاست آمریکا در قبال ایران در صورت پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سخن گفته‌اند.

به گزارش رسانه‌ها، جان کیری وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران باراک اوباما از طراحان اصلی برجام به ظریف گفته است تا انتخابات آینده آمریکا منتظر باشند.

وی یکی از نامزدهای دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

ترامپ شامگاه پنجشنبه در یک گردهمایی انتخاباتی در سینسیناتی ایالت اوهایو به هواداران خود گفت ایران به شدت خواهان مذاکره برای رسیدن به یک توافق است.

ترامپ اظهار داشت برای تامین شهروندان آمریکا از «توافق وحشتناک» خارج شدم.

ترامپ در این باره گفت: «وقتی من کارم را آغاز کردم، ایران همه جا حضور داشت، در 14 تا 18 نقطه مختلف در درگیری حضور داشت. اما حالا آنها فقط می‌خواهند، بدجوری می‌خواهند، برای توافق مذاکره کنند».

رئیس جمهور آمریکا با متهم کردن دولت اوباما به پرداخت یک میلیارد و 800 میلیون دلار پول نقد به ایران گفت: ایران اکنون یک کشور کاملا متفاوت از دو سال و نیم قبل است.

دولت آمریکا در آخرین اقدام علیه ایران، محمد جواد ظریف وزیر خارجه این کشور را در لیست تحریم قرار داد که با واکنش تند ایران و واکنش‌های وسیع جهانی همراه بوده است.

اظهارات ترامپ درباره ایران با تلاش آمریکا برای ایجاد یک نیروی دریایی مشترک برای مقابله با اقدامات دریایی ایران و تامین امنیت کشتی‌رانی در تنگه هرمز همزمان است.

جنگنده‌های F15 آمریکا مجهز به بمب‌های خوشه‌ای برای هدف قرار دادن قایق‌های سپاه پاسداران برای نخستین بار بر فراز خلیج فارس و دریای عمان به پرواز درآمدند.

ترامپ در اردیبهشت ماه 97 از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و در مرداد و آبان ماه شدیدترین تحریم‌ها علیه این کشور اعمال کرد.