سفیر آمریکا در امور آزادی ادیان و مذاهب، از اقلیم کردستان تجلیل کرد

سام براون بک: اقلیم کردستان و بغداد باید برای بازگشت آوارگان دشت نینوا بە خانه و کاشانه‌ی خویش هماهنگی بیشتری داشته باشند

 اربیل (کردستان۲۴)- سام براون بک، سفیر عالی آمریکا در وزارت امور خارجه این کشور در امور آزادی ادیان و مذاهب، اقلیم کردستان را بە عنوان نمونه‌های از همزیستی و آزادی ادیان توصیف کرد و گفت: اقلیم کردستان در منطقه‌ای پراز از مشکلات، بە جزیره‌ای آرام تبدیل‌شده است.

سفیر آمریکا در امور آزادی ادیان و مذاهب در گفتگو با خبرنگار کردستان ۲۴ بە مناسبت اعلام روز سه آگوست بە عنوان روز نسل‌کشی ایزدی‌ها از پارلمان کردستان تجلیل کرد. وی  ضمن تجلیل از دولت اقلیم کردستان، گفت: کردها و کردستان بە پناهگاه آرامی برای مردم ستمدیده‌ی منطقه تبدیل شدە است.

سام براون بک، در ادامه  گفت: درحالی‌که کردها هم بدون عیب و نقص نیستند، اما {اقلیم} کردستان بە بستری آرام برای مردمی تبدیل‌شده است کە در منطقه دچار اذیت و آزار شده‌اند.

سفیر آمریکا در امور آزادی ادیان و مذاهب از اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار برای نوسازی مناطق ویران‌شده‌ی دشت نینوا در جهت بازگشت آوارگان خبر داد.

براون بک همچنین گفت: اقلیم کردستان و بغداد باید برای بازگشت آوارگان دشت نینوا بە خانه  و کاشانه‌ی خویش هماهنگی بیشتری داشته باشند.

/ا.م