چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

این جشنواره در هشت بخش برگزار شد

اربیل( کردستان 24 )- چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان که با شعارانسجام اجتماعی، ترویج نشاط اجتماعی و روحیه امیدواری، ، محیط زیست، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی (با تأکید بر حفظ جنگل‌ها)، ترویج هنر و گسترش فرهنگ صلح در پارک شانوی مریوان آغار بکار کرد, بعد از گذشت 5 روز با معرفی برگزیده گان به کار خود پایان داد.

این جشنواره در هشت بخش برگزار شد که شامل مسابقه ایران، دیگر گونه‌های اجرایی، نمایش‌های آیینی و سنتی، مسابقه تئاتر ملل، تئاتر کودک و نوجوان، برگزیده جشنواره‌های سراسری تئاتر خیابانی، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی بود که در نوع خود بسیار عالی برگزار گردید بطوریکه ناظران بر پیشرفت جشنواره در مقایسه با جشنواره سالهای گذشته اذعان نمودند.

بعد از اجراهای متعدد و نفس گیر توسط گروه های شرکت کننده, هیئت داوران که متشکل بود از مهرداد رایانی مخصوص، شهرام زرگر و مه‌لقا باقری به ارزیابی شرکت کننده گان پرداختند و سرانجام نفرات برگزیده را معرفی نمودند.

در بخش کودک و نوجوان تئاتر شکست غول بیکاری ازشهرستان  بروجرد به کارگردانی نسرین شاهوردی به مقام اول دست یافت.

در بخش موسیقی دیپلم افتخار به گروه موسیقی نمایش سانتی‌متر علی حاتمی و آرش معروفی و هوزارن کریمی از مریوان اهدا گردید.

 در بخش کارگردانی,افشین خدری کارگردان نمایش زنی اینجا نمانده به عنوان نفر اول برگزیده شد.

در بخش طرح و ایده سوران حسینی توانست تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را برای طراحی ایده سانتی‌متر از آن خود سازد.

 در بخش بین المللی نیز دیوید پریوریان با نمایش مایم تئاتر از کشور ارمنستان انتخاب گردید..

 در قسمت طراحی صحنه هم با رای هیات داوران از الکسناندر اس ویت لیاخوف با نمایش رژه نمایشی از اکراین مورد تقدیر قرار گرفت و یاسر میرحمیدی با نمایش خون عروسک از ایران برگزیده شد.

در بخش بازیگری زن, الهه پورجشمید با رای هیئت داوران توانست جایزه نفر اول را از ان خود سازد و در بخش بازیگر مرد نیز میثم سرابادانی برای نمایش بی پیش و بی اجاره و مختار کرمی برای بازی نمایش سانتی‌متر از مریوان مشترکا اول شدند.

 در بخش آیینی و سنتی تندیس و دیپلم افتخار جشنواره در قسمت کارگردانی به علیرضا اسماعیلی از سقز تعلق گرفت.

  مسئولین برگزاری جشنواره اعلام نمودند بیش از 70 خبرنگار داخلی و خارجی چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را پوشش و منعکس نموده اند.

همچنین 303 اثر به جشنواره تئاتر خیابانی مریوان ارسال شده بود که 202 اثر داخلی و 100 اثر در بخش خارجی بوده است.

گفتنی است طی چند روز برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان, شمار زیادی از علاقمندان به تئاتر از شهرهای مختلف ایران به مریوان سفر کرده بودند و با اشتیاق کامل به تماشای نمایش ها نشستند. مردم مریوان نیز با شور و شعف زیاد این دوره از جشنواره را در کنار میهمانان خود جشن گرفتند.

k