آمریکا پایگاه‌‌های حشدالشعبی در عراق و سوریه را موردحمله قرار داد

برخی مقام‌های آمریکایی حمله‌ی دو روز پیش به نیروهای این کشور در پایگاهی در کرکوک را به حشدالشعبی نسبت می‌دهند

اربیل (کردستان۲۴)- وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، روز یکشنبه ۸ دی‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد سه موقعیت شبه‌نظامیان شیعه‌ی موردحمایت ایران در عراق و دو موقعیت آنها در سوریه را هدف قرار داده است.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌اش تصریح کرده است: "در پاسخ به حملات مکرر کتائب حزب‌الله به پایگاه‌های عراقی که مقر نیروهای ائتلاف هستند، نیروهای آمریکایی دست به حملات دفاعی دقیقی زدند... که توانایی کتائب حزب‌الله را برای انجام عملیات‌های آینده علیه نیروهای ائتلاف تضعیف خواهد کرد".

موقعیت‌های موردحمله در عراق شامل زاغه‌های مهمات و مراکز فرماندهی و کنترل نیروهای کتائب حزب‌الله هستند که از آنها برای حمله به نیروهای ائتلاف استفاده می‌شد.

خبرگزاری فارس نیز به نقل از شبکه المیادین گزارش کرده که در این حمله، ابوعلی خزعلی، فرمانده‌ی هنگ یکم تیپ ۴۵ حشدالشعبی کشته شده است.

یک مقام آمریکایی روز جمعه۶ دی‌ماه که این کشور در حال تحقیق پیرامون نقش کتائب حزب‌الله در حمله راکتی به پایگاه نظامی "k1" در کرکوک عراق است.

در جریان آن حمله ۳۰ راکت به این پایگاه شلیک شد که در جریان آن یک پیمانکار غیرنظامی آمریکایی کشته شد و چند پرسنل دیگر آمریکایی و عراقی زخمی شدند.

/ا.م