برهم صالح: ما در این بخش از جهان دیگر بحران نمی‌خواهیم

رییس‌جمهور عراق می‌گوید، آمریکا در نبرد علیه حکومت اسلامی شریک عراق بود

اربیل (کردستان۲۴)- رییس‌جمهوری عراق، پس از دیدار با دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، در جریان گردهمایی داووس در سوئیس،  از شرایط فعلی ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش تنش‌ها شد.

رییس‌جمهور عراق فدرال از گفت‌وگو با دونالد ترامپ ابراز خرسندی کرده و می‌گوید دو کشور منافع مشترکی دارند که از مسئله مقابله و نبرد علیه افراطی‌گری تا ثبات در منطقه و استقلال عراق را در برمی‌گیرد.

برهم صالح در جریان سخنرانی خود در داووس گفت: "ما به دنبال روابط خوب با همه‌ی طرف‌ها هستیم، و منافع ما ایجاب می‌کند که به ورطه‌ی درگیری سقوط نکنیم… هیچ کشوری نباید به ما بگوید با چه کسی روابطمان را توسعه دهیم و این به سود ما نیست که یک متحد را به بهای متحد دیگر به‌دست آوریم یا از دست بدهیم".

دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا، به خبرنگاران گفته دو کشور "روابط بسیار خوبی" دارند و هر دو «میزبان پیشامدهای بسیار سختی برای صحبت کردن بودند".

ترامپ همچنین در مورد کاهش نیروها در عراق نیز گفته در حال حاضر این شمار در کم‌ترین میزان است "و خواهیم دید چه پیش خواهد آمد".

برهم صالح در جریان سخنرانی خود تأکید کرده که رأی پارلمان "نشانه‌ای از خصومت یا ناسپاسی نیست"، بلکه واکنشی بود به رخدادهایی که تمامیت ارضی کشور را با خطر روبه‌رو کرده بود.

رییس‌جمهوری عراق از ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در نبردها علیه افراطیون قدردانی کرده و گفته "آمریکا در نبرد علیه حکومت اسلامی شریک عراق بود".

/ا.م