لبنان از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک کرد

لبنان از اواسط اکتبر سال گذشته میلادی شاهد تظاهرات علیه فساد دولتی و طبقه‌ی حاکم در این کشور است

اربیل (کردستان۲۴)- دولت لبنان روز چهارشنبه ۲۳ بهمن به‌طور رسمی از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک کرده است

به گزارش رویترز، بحران اقتصادی در لبنان عامل اصلی اعتراضات ماه‌های اخیر در این کشور بوده است. لبنان با بدهی‌های سنگین خارجی مواجه است و در کوتاه‌مدت می‌بایست به‌سرعت در خصوص بازپرداخت بدهی‌های خود ازجمله اقساط یک میلیارد و. ۲۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه‌ی بین‌المللی در ۹ مارس اقدام کند.

گری رایس، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای گفته است، ما اخیراً درخواستی از مقامات لبنان برای ارائه‌ی مشاوره و کارشناسی فنی در مورد چالش‌های کلان اقتصادی پیش روی اقتصاد این کشور دریافت کرده‌ایم.

گری رایس همچنین گفته است صندوق بین‌المللی پول به‌طور مرتب توصیه‌هایی را در خصوص سیاست‌ها و اصلاحات برای بازگرداندن ثبات اقتصادی و ترقی رشد به کشورهای عضو ارائه می‌دهد.

در بیانیه‌ی صندوق بین‌المللی پول اشاره‌ای به کمک مالی احتمالی به لبنان نشده است.

از سوی دیگر یک مشاور دولت لبنان هم گفته است که دولت این کشور از صندوق بین‌المللی پول درخواست کرده تا یک هیئت را به بیروت بفرستد تا به تهیه‌ی یک نقشه‌ی جامع برای جلوگیری از سقوط اقتصاد این کشور کمک کند.

لبنان از اواسط اکتبر سال گذشته میلادی شاهد تظاهرات علیه فساد دولتی و طبقه‌ی حاکم در این کشور است. به دنبال تشدید این اعتراضات سعد حریری از مقام نخست‌وزیر استعفا کرد.

/ا.م