انفجار در انبار مهمات حزب‌الله در جنوب لبنان

محل انفجار به محاصره‌ی نیروهای حزب‌الله درآمده است

اربیل (کُردستان ۲۴)- انفجاری قوی عصر روز سه‌شنبه اول مهر ۱۳۹۹ روستایی را در جنوب لبنان به لرزه انداخت کە به گفتهی خبرگزاری‌ها در یک ساختمان متعلق به جنبش حزب‌الله روی‌داده است.

برخی رسانه‌ها ازجمله رویترز به نقل از یک منبع امنیتی در بیروت حادثه یادشده را انفجار در یک انبار تسلیحات و مهمات متعلق به جنبش شیعی حزب‌الله قلمداد و اعلام کردند که این انفجار چندین مجروح به‌جا گذاشته است.

منبع یادشده همچنین مدعی شده که انفجار براثر یک «خطای فنی» صورت گرفته است.

هنوز اطلاعاتی تأیید شده از سوی منابع رسمی در خصوص علت حادثه و شمار دقیق تلفات احتمالی در اختیار خبرگزاری‌های و رسانه‌ها قرار نگرفته است.

برخی خبرنگاران مستقل در جنوب لبنان ضمن انتشار ویدیوهایی از این حادثه گفته‌اند که صدای چند انفجار دیگر در روستاهای مجاور با «عین قانا» نیز شنیده شده است.

تحدادی از شبکه‌‌های خبری نظیر ام‌.تی.وی نیز با انتشار گزارشی شنیده شده صدای دو انفجار به فاصله‌ی ۱۰ دقیقه و در دو مکانی به مسافت ۷۰۰ متر از یکدیگر را مورد تایید قرار داده‌اند.

رویترز در گزارش خود اعلام کرده که وقوع انفجار در یک ساختمان متعلق به حزب‌الله به صورت ضمنی به تایید یکی از اعضای این جنبش قرار گرفته اما فرد یاد شده از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

/ا.م