نخست وزیر عراق فدرال: شماری از مظنونان حمله به منطقه‌ی سبز بغداد را دستگیر کردیم

یکی منبع امنیتی نیز از بازداشت نیروهای مسئول حفظ امنیت منطقه‌ای که راکت‌ها ازآنجا به منطقه‌ی سبز شلیک شد خبر داد
مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق
مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق

اربیل (کُردستان ۲۴)-مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق، روز دوشنبه اول دی‌ماه ۱۳۹۸، از دستگیری افراد مظنون به‌دست داشتن در حمله راکتی به منطقه‌ی سبز بغداد خبر داد

کاظمی در کنفرانس مطبوعاتی دوشنبه‌شب گفت: حمله‌ی شب گذشته به منطقه‌ی سبز اقدام تروریستی ناجوانمردانه بود و راکت‌های شلیک‌شده بر سر عراقی‌ها فرود آمد و به آنها آسیب رساند.

کاظمی افزود: هیچ‌گونه تعرض به هیئت‌های دیپلماتیک را نخواهیم پذیرفت و گروهی از افراد مظنون به‌دست داشتن در حمله‌ی راکتی دیشب را دستگیر و شماری از مسئولان امنیتی را راهی زندان کردیم.

پیش از سخنان کاظمی، منبعی آگاه از بازداشت فرمانده و نیروهای مسئول حفظ امنیت منطقه‌ای که راکت ازآنجا به منطقه‌ی سبز شلیک شد خبر داده بود.

این منبع امنیتی در گفت‌وگو با الفرات گفته است کە فرماندهی امنیتی و نیروهای تحت امرش که از پلیس فدرال بوده و مأمور حفظ امنیت مکان شلیک راکت به سمت منطقه‌ی  سبز بودند، برای انجام تحقیقات بازداشت شده‌اند.

بە گزارش رسانه‌های خبری عراق، در حمله‌ی شامگاه یکشنبه ۳۰ آذرماه، دست‌کم هشت راکت به سمت منطقه‌ی سبز و سفارت آمریکا در بغداد شلیک شد که درنتیجه‌ی آن یک شهروند عراقی مجروح گردید.

سفارت آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد سیستم دفاعی "سی-رام" در محل سفارت توانست این موشک‌ها را در هوا منهدم کند.

/ا.م