نچیروان بارزانی و پلاسخارت به تحولات مربوط به اقلیم کوردستان و عراق پرداختند

رییس اقلیم کوردستان و نماینده‌ی ویژه‌ی دبیر کل سازمان ملل بر حل مشکلات میان اربیل و بغداد بر مبنای قانون اساسی تأکید کردند

اربیل (کوردستان۲۴)- نچیروان بارزانی، رییس اقلیم کوردستان روز شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در بغداد با جینین هنیس پلاسخارت نماینده‌ی ویژه‌ی دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق دیدار کرد.

در این دیدار موضوعات سیاسی اقتصادی و امنیتی عراق،  روابط اربیل- بغداد، توافق اقلیم کوردستان و دولت فدرال در مورد عادی‌سازی اوضاع شنگال، انتخابات آتی عراق و خطرها و تهدیدهای تروریسم، موردگفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفتند.

نچیروان بارزانی، در این دیدار ضمن ارائه‌ی خلاصه‌ای از اهداف دیدار خود از بغداد بر اهمیت نقش مثبت تیم سازمان ملل متحد در عراق تأکید کرد کە در گفتگوهای مداوم با جریان‌ها و طرف‌های سیاسی عراق برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کنند.  

نماینده‌ی ویژه‌ی دبیر کل سازمان ملل متحد نیز ضمن ابراز خوشحالی از ادامه‌ی گفتگوهای اربیل- بغداد، ابراز امیدواری کرد کە اقلیم کوردستان و عراق از طریق گفتگو بر مبنای قانون اساسی عراق فدرال مشکلات را حل نمایند و همه‌ی جریان‌های عراقی در جهت گذار از این وضعیت و برای برقراری آرامش و ثبات در عراق با یکدیگر همکاری بکنند.

 

/ا.م