ماریا زاخارووا در واکنش بە سخنان وزیر خارجه‌ی ایران: ملاک برای روسیە مواضع رسمی ایران است

ظریف در مصاحبه‌ای کە دیروقت منتشر شده، روسیە را به مخالفت با برجام متهم کرده است
ماریا زاخارووا
ماریا زاخارووا

اربیل(کوردستان۲۴)- سخنگوی وزارت امور خارجه‌ی روسیه در واکنش به فایل صوتی مصاحبه‌ی محمدجواد ظریف وزیر خارجەی ایران گفت که ملاک مسکو مواضع رسمی جمهوری اسلامی است.

ماریا زاخارووا روز پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت در نشست خبری خود گفت که تهران بارها به‌صورت رسمی از عملکرد روسیه در برنامه‌ی هسته‌ای ایران قدردانی کرده و خواهان ادامه‌ی همکاری با مسکو بوده است.

خانم زاخارووا گفت: تفسیر فایل صوتی درز کرده به رسانه‌ها همزمان با مذاکرات هسته‌ای «تنها به کارها آسیب می‌زند». وی لبف مسکو خوب می‌داند چه کسانی دوست دارند با توسل به فایل صوتی به منافع روسیه و روابط قدیمی این کشور با ایران صدمه بزنند.

محمدجواد ظریف در این مصاحبە کە بە رسانه‌ها درز کرده است، انتقادات بی‌سابقه‌ای را از تسلط نظامیان بر سیاست خارجی ایران مطرح کرده و می‌گوید که برخی از این سیاست‌ها ازجمله سیاست‌های مربوط به سوریه ناشی از «اراده‌ی روسیه» بوده است.

ظریف دربخشی از این مصاحبه‌ی سە ساعته، قاسم سلیمانی فرمانده‌ی پیشین سپاه قدس را متهم کردە که در مسیر تلاش‌های دولت روسیه برای «نابود کردن» دستاوردهای برجام علیه دولت روحانی با مسکو همراه بوده است.

/ا.م