به ریاست مسرور بارزانی نشست ویژه بودجه ٢٠٢١ اقلیم کوردستان برگزار شد

هیئت وزرای دولت اقلیم کوردستان در آینده‌ای نزدیک پیش نویس لایحه قانون بودجه را به پارلمان کوردستان تقدیم می‌کند
نشست ویژه بودجه ٢٠٢١ اقلیم کوردستان به ریاست مسرور بارزانی
نشست ویژه بودجه ٢٠٢١ اقلیم کوردستان به ریاست مسرور بارزانی

هَولِر/اربیل (کوردستان٢٤)- در نشست ویژه تدوین پیش نویس لایحه قانون بودجه ٢٠٢١ اقلیم کوردستان، تاکید شد که هیئت وزرای دولت اقلیم کوردستان در آینده‌ای نزدیک، پیش نویس لایحه قانون بودجه را تصویب و به پارلمان کوردستان تقدیم می‌کند.

امروز دوشنبه ٣ خرداد ١٤٠٠، به ریاست مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، نشست ویژه تدوین پیش نویس لایحه قانون بودجه ٢٠٢١ اقلیم کوردستان، برگزار شد. 

در این نشست که قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کوردستان و شماری از وزرای مربوطه نیز حضور داشتند، تدوین پیش نویس لایحه قانون بودجه اقلیم کوردستان و آخرین داده‌های مربوط به هزینه‌ها و درآمدهای اقلیم مورد گفتگو قرار گرفته و گزینه‌های مختلف برای تدوین قانون بودجه، بررسی شدند.

همچنین تاکید شد که بایستی قانون بودجه، به طور شفاف بر مبنای اوضاع مالی اقلیم کوردستان باشد. به این ترتیب وزارت‌های مربوطه موظف شدند که آخرین ملاحظات خود را در مورد پیش نویس قانون ارایه داده تا هیئت وزرا در آینده‌ای نزدیک پیش نویس آن را تصویب و به پارلمان کوردستان تقدیم کند.

موضوع اجرای قانون بودجه سال ٢٠٢١ فدرالی نیز که تاکنون به رغم اعلام آمادگی اقلیم کوردستان برای اجرای بندهای مربوط به استحقاقات مالی اقلیم کوردستان، هنوز اجرا نشده است، بررسی شد و در این راستا وزرای مربوطه موظف شدند که با همتایان خود در دولت عراق به منظور اجرای آن در تماس باشند.

این در حالی‌ست کە قرار است هفته آینده یک هیئت نمایندگی دولت اقلیم کوردستان، جهت پیگیری اجرای قانون بودجه فدرالی به بغداد سفر کند.

ب.ن