کمیسیون پیشمرگ: تامین حقوق و مزایای نیروی پیشمرگ از موضوع‌های اصلی مذاکرات برای تشکیل دولت باشد

"دولت فدرال هیچ کدام از توافقات امضا شده در مورد حقوق و مزایای نیروی پیشمرگ را اجرا نکرده است"
عکس؛ آرشیو
عکس؛ آرشیو

اربیل (کوردستان٢٤)- بر در نظر گرفتن حقوق و مزایای نیروی پیشمرگ کوردستان، به عنوان یکی از موضوع‌های اصلی در مذاکرات اربیل و بغداد برای تشکیل دولت جدید عراق، تاکید می‌شود.

ریوینگ هروری، رئیس کمیسیون پیشمرگ در پارلمان کوردستان، به گزارشگر کوردستان٢٤ گفت:" وزارت پیشمرگ کوردستان خواستار آن است که حقوق و مزایای نیروی پیشمرگ کوردستان، به عنوان یکی از موضوع‌های اصلی در مذاکرات اربیل و بغداد برای تشکیل دولت جدید عراق، در نظر گرفته شود".

وی یادآور شد که از سال ٢٠٠٥ تا کنون چندین توافق در مورد حقوق و مزایای نیروی پیشمرگ میان اربیل و بغداد امضا شده، اما دولت فدرال هیچ کدام از آنها را اجرا نکرده است.

از طرفی دیگر سرتیپ عثمان محمد، مدیر دفتر رسانه و هوشیاری ملی در وزارت پیشمرگ کوردستان، با اشاره به اینکه اخیرا برخی جریانهای شوونیستی، نیروی پیشمرگ را شبه نظامی توصیف کرده‌اند، تاکید کرد؛ بنا به قانون اساسی عراق، نیروی پیشمرگ رسما بخشی از نیروهای مسلح عراق است.

در روزهای اخیر پارت دمکرات کوردستان، به عنوان برنده اول انتخابات، به منظور تدوین برنامه مشترک کوردستانی برای حضور در دولت جدید عراق، با دیگر جریان‌های سیاسی اقلیم کوردستان دیدار و گفتگو داشت.

ب.ن