رییس اقلیم کوردستان و سفیر آمریکا در عراق، در مورد مسائل کوردستان، عراق و منطقه به تبادل پرداختند

رییس اقلیم کوردستان بر اتفاق‌نظر نیروهای کوردستان در بغداد تأکید کرد

اربیل (کوردستان ۲۴)- نچیروان بارزانی رییس اقلیم کوردستان شامگاه روز دوشنبه ۳ آبان ۱۴۰۰، در اربیل با ماتیو تولر سفیر ایالات‌متحده در عراق فدرال دیدار کرد.

در این دیدار انتخابات مجلس نمایندگان عراق و نتایج آن و اوضاع عراق به تورک کلی و همچنین تحولات سیاسی آینده‌ی عراق مورد تبادل‌نظر قرار گرفت.

طرفین در این دیدار اتفاق‌نظر داشتند که انتخابات عراق ازنظر تکنیکی و بدون مشکل برگزار شد و بر اهمیت تشکیل دولتی فراگیر پس از تأیید نهایی نتیجه‌ی انتخابات تأکید کردند کە پاسخگوی امیال و انتظارات هم‌میهنان باشد.

نچیروان بارزانی، در ادامه‌ی این دیدار گفت: " ریاست اقلیم کوردستان در تلاش است کە در راستای ایجاد اتفاق‌نظر نیروهای کوردستانی، با رهبران جریان‌های سیاسی کوردستان دیدار نماید.

در دیدار رییس اقلیم کوردستان و سفیر آمریکا در عراق فدرال همچنین روابط اربیل و بغداد، تلاش برای عادی‌سازی روابط با کشورهای همسایه، اهمیت موضوعات معوقه‌ی میان اقلیم کوردستان و دولت فدرال عراق، اجرای قانون اساسی، توافقنامه‌ی شنگال، روابط اقلیم کوردستان با کشورهای منطقه، خطر و تهدیدهای داعش، اوضاع سوریه و تحولات افغانستان، مورد گفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

 

/ا.م