رییس جمهوری ایران از مردم خواست خود را برای حملات سایبری دیگری آماده کنند

مدیر سامانه‌ی هوشمند شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران می‌گوید موجودی بنزین کارت‌های سهمیه‌بندی بنزین دست‌کاری نشد است
.
.

اربیل (کوردستان۲۴)- در پی گزارش "حمله‌ی سایبری گسترده" به مراکز سوخت‌گیری ایران، ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران، تأیید کرده که همه ۴۳۰۰ جایگاه سوخت و پمپ‌بنزین در سراسر این کشور ازکارافتاده بوده است.

فیروزآبادی گفت: حمله سایبری مهارشده و پمپ‌بنزین‌ها به حالت عادی بازمی‌گردند.

به گفته‌ی مدیر سامانه‌ی هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم "تاکنون چند بار دیگر هم به سیستم مراکز سوخت‌گیری حمله شده اما چون حملات سایبری در ساعات بامداد بوده تا صبح مشکل آنها برطرف شده بوده است."

دبیر شورای عالی فضای مجازی ایران تأکید کرد که حملات سایبری به همه پمپ‌بنزین‌ها مشکلات زیادی را به وجود آورده و هنوز همه جایگاه‌های سوخت به وضعیت عادی برنگشته‌اند.

مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد ۲۷ میلیون کارت سوخت فعال در دست مردم است و موجودی  بنزین در کارت سوخت‌ها که در دست مردم است پاک نشده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

این مقام شرکت نفت گفت در بسیاری از استان‌ها ۶۰ درصد جایگاه‌های سوخت‌رسانی احیاشده‌اند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز گفت: «برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و خواهش ما این است که تا حل مشکل فنی در برخی از جایگاه‌های عرضه سوخت در کشور مردم به پمپ‌بنزین‌ها مراجعه کنند.

ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران هنگام بازدید از وزارت نفت گفت کە " این حمله‌ی سایبری نه اولین بار است نه آخرین بار از مردم خواست خود را برای پیشگیری و مقابله با آن آماده و ایمن کنید.

/ا.م