فاضل میرانی: اگر بغداد از گذشته درس بگیرد بایستی روابط خود را با کورد بهبود بخشد

"پارت دموکرات کوردستان برای احراز سمت ریاست جمهوری عراق هیچ نامزدی ندارد"
فاضل میرانی، دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان
فاضل میرانی، دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان تاکید کرد که " اگر بغداد از گذشته درس بگیرد، بایستی روابط خود را با کورد بهبود بخشد".

فاضل میرانی، دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان با اشاره به تشنجات وقوع یافته در اولین نشست دور پنجم مجلس نمایندگان عراق، طی اظهاراتی رسانه‌ای، تاکید کرد:" در عراق وفاداری ملی ضعیف است و هر یک از اقلیت‌ها ابتدا به ملت، دین و مذهب خود وفادار است، سپس به کشورش".

وی اظهار امیدواری کرد که آنچه در نشست اول مجلس اتفاق افتاد در نشست‌های بعدی که برای انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر برگزار می‌گردند، تکرار نشود.

در نشست روز گذشته مجلس، برخی از نمایندگان در اعتراض به سخنان رئیس سنی مجلس، به وی حمله‌ور شده و مورد ضرب و شتم قرار دادند.

دبیر دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان همچنین یادآور شد که حزب متبوعش برای احراز سمت ریاست جمهوری عراق، هیچ نامزدی ندارد.

آقای میرانی درباره روابط میان اربیل و بغداد در مراحل آتی اظهار داشت:" اگر بغداد از گذشته درس بگیرد، بایستی روابط خود را با کورد بهبود بخشد".

این در حالی‌ست که رئیس مجلس نمایندگان عراق، مدت ١٥ روز به جریان‌های سیاسی این کشور مهلت داده است که نامزد‌های خود را برای احراز سمت‌های ریاست جمهور و نخست وزیری معرفی کنند.

ب.ن