نشست هفتگی هیئت دولت اقلیم کوردستان به ریاست مسرور بارزانی برگزار شد

در این نشست معافیت بخشی از وام‌ها و قسط‌بندی بدهی‌های مالیاتی و توزیع سوخت زمستانه مورد بحث قرار گرفت

اربیل (کوردستان ۲۴)- نشست هفتگی هیئت دولت اقلیم کوردستان روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه ۱۴۰۰ به ریاست نخست‌وزیر مسرور بارزانی و حضور معاون نخست‌وزیر قباد طالبانی و دیگر اعضای کابینه برگزار شد.

هیئت دولت اقلیم کوردستان در این نشست به موضوعات سازمان‌دهی امور کشاورزی در راستای حمایت از بخش خصوصی و کشاورزان کوردستان، معافیت گمرکی طرح‌ها در جهت توسعه‌ی هماهنگی با وزارت‌خانه‌های دولت فدرال در چارچوب منافع طرفین و برای حمایت از بخش خصوصی و تشویق سرمایه‌گذاران پرداخت.

در بخش دیگری از این نشست معافیت دیون مقروضان وام‌های مسکن، ازدواج، وام‌های کوچک،  وام‌های کشاورزی، طرح‌های صنعتی و توریستی مشروط بر تسویه‌حساب دیون تا مدت ١٠ روز آینده، به مقدار ١٥ درصد تصویب شد. این بخشودگی دیون مالیاتی معوقه و بدهی‌های شهرداری‌ها و آب شرب را شامل خواهد شد. 

در ادامه‌ی نشست هیئت دولت همچنین توسعه‌ی اختیار وزیر دارایی در مورد قسط‌بندی بدهی بدهکاران مالیاتی در صورت تمایل و درخواست مقروضان تصویب شد.

توزیع  سوخت زمستانه در اقلیم کوردستان و تأکید هیئت دولت بر تسریع روند توزیع نفت سفید میان شهروندان بخش پایانی نشست این هفته‌ی هیئت دولت اقلیم کوردستان را تشکیل می‌داد.

/ا.م