شورای وزارتی امنیت ملی عراق فدرال: حمله‌‌ی موشکی به اقلیم کوردستان ناقض قوانین بین‌المللی است

شورای وزارتی امنیت ملی عراق خواستار توضیح صریح و واضح ایران درباره‌ی بە اقلیم کوردستان شده و منتظر موضع مقامات سیاسی ایران در رد کردن این حمله است
نشست شواری وزیران عراق فدرال/ آرشیو
نشست شواری وزیران عراق فدرال/ آرشیو

اربیل (کوردستان ۲۴)- شورای وزارتی امنیت ملی عراق فدرال اعلام کرد که حمله به پایتخت اقلیم کوردستان ناقض قوانین بین‌المللی است و عراق بارها با نقض حاکمیت خود و مخالفت کرده است.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق حمله‌ی موشکی سپاه پاسداران به اربیل را حمله به اصل حسن هم‌جواری میان عراق و ایران و روابط تاریخی میان دو ملت اعلام کرده و مقرر کرده است که عراق از طریق کانال‌های دیپلماتیک خواستار توضیح صریح و واضح ایران درباره‌ی این حمله شده و منتظر موضع مقامات سیاسی ایران در رد کردن این حمله است.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق،  شورای وزارتی امنیت ملی عراق روز یکشنبه به ریاست «مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، نشستی اضطراری به‌منظور بررسی حمله موشکی به شهر اربیل برگزار کرد.

مصطفی کاظمی نخست‌وزیر عراق فدرال پیش‌تر در توئیتی نوشته بود که حمله‌ای که اربیل را هدف قرار داد و ساکنان آن را به وحشت انداخت، تعرض به امنیت ملت عراق است و دراین‌باره با آقای مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کوردستان گفت‌وگو کرده و تحولات را پیگیری می‌کند.

واحد مبارزه با تروریسم اقلیم کوردستان بامداد روز یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰،  در بیانیه‌ای اعلام کرد که در ساعت ۱ بامداد به‌وقت پایتخت اقلیم کوردستان، هدف ۱۲ موشک بالستیک قرار گرفت.

/د.ا