اقلیم کوردستان پیشنهاد دولت فدرال را رد کرده است

"اقلیم کوردستان بر اساس ماده ١١٢ قانون اساسی عراق اقدام به فروش نفت می‌کند"
رد پیشنهاد دولت فدرال ازسوی اقلیم کوردستان
رد پیشنهاد دولت فدرال ازسوی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- پیشنهاد نمایندگان دولت فدرال برای تاسیس شرکت ویژه فروش نفت اقلیم کوردستان با مالکیت آن دولت، از سوی هیئت مذاکرات دولت اقلیم کوردستان رد شده است.

عبدالحکیم خسرو، عضو هیئت مذاکرات دولت اقلیم کوردستان با دولت فدرال عراق، با شرکت در گفتگوی خبری شبکه کوردستان٢٤، درباره مذاکرات اخیر اظهار داشت که نمایندگان دولت فدرال در مورد موضوع صادرات نفت اقلیم کوردستان، پیشنهاد کرده‌اند که یک شرکت برای فروش نفت اقلیم کوردستان با مالکیت دولت فدرال تاسیس شود و در مقابل هیئت مذاکرات اقلیم پیشنهاد تاسیس شرکت مشابه اما با مالکیت اقلیم کوردستان را مطرح کرده‌اند که تمام پایبندی‌های طرفین در بخش نفت و گاز را تنظیم و هماهنگ کند.

وی همچنین تاکید کرد که ضمن رد پیشنهاد بغداد، خاطرنشان کرده‌اند که اقلیم کوردستان بر اساس ماده ١١٢ قانون اساسی عراق اقدام به فروش نفت می‌کند.

عضو هیئت مذاکرات دولت اقلیم کوردستان با دولت فدرال، یادآور شد که بغداد در تدوین قانون نفت و گاز عراق سهل انگاری کرده و تا کنون به قوانین رژیم بعث سابق تکیه می‌کند.

دولت فدرال با صادرات نفت اقلیم کوردستان مخالفت می‌کند و اخیرا دادگاه فدرال عراق با صدور حکمی قراردادهای نفتی اقلیم کوردستان را غیرقانونی قلمداد کرده است.

ب.ن