وزیر آموزش عالی اقلیم کوردستان پیشنهاد کرد خانه‌ی مرحوم استاد عزیز گردی به موزه‌ی ملی تبدیل شود

استاد عزیز گردی نویسنده و مترجم نامدار کورد، روز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، در سن ۷۵ سالگی، در بیمارستان خصوصی "ژین" در پایتخت اقلیم کوردستان چشم از جهان فروبست
مرحوم استاد عزیز گردی
مرحوم استاد عزیز گردی

اربیل (کوردستان ۲۴)- وزیر آموزش عالی اقلیم کوردستان پیشنهاد کرد که یکی از تالارهای اجتماعات دانشگاه صلاح‌الدین به نام "عزیز گردی" نویسنده و مترجم کورد نام‌گذاری شود و وزارت فرهنگ خانه‌ی ایشان را به موزه‌ی ملی تبدیل کند

دکتر "آرام قادر" وزیر آموزش عالی و تحقیقات عملی دولت اقلیم کوردستان روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ طی سخنانی در مراسمی در دانشگاه صلاح‌الدین به مناسبت تقدیر از ۱۱۹نفر از استادان بازنشسته پیشنهاد به ریاست دانشگاه صلاح‌الدین پیشنهاد کرد که یکی از سالن‌های اجتماعات این دانشگاه به نام مرحوم استاد عزیز گردی نام‌گذاری شود و به وزارت فرهنگ اقلیم کوردستان پیشنهاد کرد که خانه‌ی دکتر عزیز گردی به موزه‌ی ملی تبدیل شود تا استادان و محققان کوردستان بتوانند از آن از مطالعه‌ی آثار ایشان و مجموعه‌ی بزرگ کتابخانه‌اش استفاده بکنند.  

استاد عزیز گردی نویسنده و مترجم نامدار کورد، روز دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، در سن ۷۵ سالگی، در بیمارستان خصوصی "ژین" در پایتخت اقلیم کوردستان چشم از جهان فروبست.

استاد گردی در سن نوجوانی مطالعه به زبان‌های خارجی را آغاز کرد  و نوبره‌ی آثار گران‌بهای وی در سال ۱۹۶۹ خوانندگانش را مشتاق دیدن دیگر آثار او کرد.

استاد گردی ضمن اشراف کامل به لهجه‌های کرمانجی، سورانی هورامی زبان کوردی و تحصیل به زبان فرانسه در دانشگاه بغداد، بر زبان‌های انگلیسی، عربی و فارسی هم تسلط داشت.

مرحوم استاد گردی از مدتی قبل به بیماری کلیه مبتلا شد و از چند روز پیش در اربیل بستری گردید.

مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کوردستان پیش‌تر از طریق امید خوشناو استاندار اربیل، در بیمارستان جویای حال استاد گردی شد و کلیه‌ی هزینه‌های معالجه و اعزام وی به خارج را بر عهده گرفت.

/ا.م