تلاش آلمان و اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌‌های بیشتر علیه ایران

ایران به اروپایی‌ها می‌گوید؛ منافع خود را فدای موضع‌گیری سیاسی نکنید
اعمال تحریمهای  جدید علیه ایران
اعمال تحریمهای جدید علیه ایران

اربیل (کوردستان٢٤) – آلمان و اتحادیه اروپا، می‌گویند در نظر دارند که سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار دهند، اما سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سپاه را یک نهاد نظامی قانونی خوانده و اعمال تحریم علیه آن را غیرقانونی، دانسته است.

همزمان با گسترش اعترضات در ایران، اتحادیه اروپا، اعلام کرده است که در نظر دارند، تحریم‌های بیشتری علیه آن کشور اعمال کنند.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان، در گفتگو با شبکه تلویزیونی (ای آر دی) کشورش، اظهار داشت که با اتحادیه اروپا، در حال بررسی اعمال تحریم‌های جدید، علیه ایران هستند و در نظر دارند که سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را در لیست سازمان‌های تروریستی، قرار دهند.

وی افزود که در حال حاضر، هیچ مذاکراتی بین ایران و کشورهای اروپایی، برای احیای برجام وجود ندارد.

پیش از این، ایالات متحده، سپاه پاسداران را در لیست سازمان‌های تروریستی، قرار داده است و هفته گذشته نیز دولت کانادا، ورود ١٠ هزار عضو سپاه را به آن کشور، ممنوع اعلام کرد.

این در حالی‌ست که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سپاه پاسداران کشورش را یک نهاد نظامی رسمی و قانونی خوانده و اعمال تحریم علیه آن را کاری غیرقانونی، دانسته است.

کنعانی، ابراز امیدواری کرد که آلمان و دیگر کشورها، منافع خود را فدای موضع‌گیری سیاسی نکنند.

تلاش‌ کشورهای اروپایی، برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، در حالی‌ست که حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران ایران، به معترضان و به ویژه دانشجویان، هشدار داده است که از شرکت در اعتراضات، خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به رغم هشدار فرمانده کل سپاه، اعتراضات در شهرهای ایران و بیش از ٢٠ دانشگاه آن کشور، هنوز ادامه دارند.

ب.ن