احمد عیساوی: اربیل و بغداد در روزهای آینده به توافق می‌رسند

"احتمالا سهم اقلیم کوردستان از بودجه عمومی عراق ١٥ درصد باشد"
احمد عیساوی، از رهبران جریان صدر، در حین گفتگو با شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤
احمد عیساوی، از رهبران جریان صدر، در حین گفتگو با شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤

اربیل (کوردستان٢٤) – یک مقام جریان صدر می‌گوید که دولت اقلیم کوردستان و دولت فدرال عراق، در آینده‌ای نزدیک به توافق می‌رسند و احتمال داد که سهم اقلیم از بودجه عمومی عراق ١٥ درصد باشد.

احمد عیساوی، از رهبران جریان صدر، با شرکت در گفتگوی خبری شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤، به توافق قریب‌الوقع بین اربیل و بغداد اشاره کرد.

وی به نقل از وزارت دارایی عراق تاکید کرد که عراق امسال بزرگترین بودجه در تاریخ خود را خواهد داشت که می‌تواند فواید بسیاری در اجرای طرح‌های خدماتی، اشتغال‌زایی و استخدام کارمندان داشته باشد.

عیساوی افزود:" حل اختلافات بین اربیل و بغداد به درازا نمی‌کشد، زیرا زمان توافق نزدیک است و دو طرف بسیار به هم نزدیک شده‌اند، در مورد مسائل مربوط به نفت و گاز و برخی مسائل دیگر نیز توافق حاصل شده است، حقوق نیروی پیشمرگ و کارمندان اقلیم و حقوق پرداخت نشده هم در لایحه قانون بودجه تثبیت شده‌اند و در چند روز آینده توافق نهایی حاصل می‌شود".

این مقام جریان صدر با تاکید بر اینکه قانون بودجه در زمان مقرر تصویب خواهد شد، خاطرنشان کرد که دولت کنونی عراق بر حل همه اختلافات با اربیل اصرار دارد.

عیساوی گفت اطلاع دارد که سهم اقلیم کوردستان از بودجه عراق بین ١٢ تا ١٧ درصد خواهد بود و احتمالا بر سر اختصاص ١٥ درصد، توافق حاصل شود.

ب.ن