رئیس اقلیم کوردستان و سرکنسول آمریکا بر اتحاد و تجدید سازمان نیروهای پیشمرگه تأکید کردند

یک هیئت بازرگانی آمریکایی به اقلیم کوردستان سفر خواهد کرد

اربیل(کوردستان ۲۴)- رئیس اقلیم کوردستان و سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان درباره‌ی روند اصلاحات و سازماندهی مجدد  نیروهای پیشمرگه و مشکلات بین اربیل و بغداد گفتگو کردند.

وب‌سایت ریاست اقلیم کوردستان روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ اعلام کرد که نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کوردستان با ارون هیکس جونیر سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان درباره‌ی آخرین تحولات سیاسی اقلیم کوردستان جلسات نمایندگان پارت دمکرات کوردستان و اتحادیه‌ی میهنی کوردستان گفتگو کردند.

سرکنسول آمریکا در این دیدار ضمن حمایت کشورش از گفت وگو و تلاش برای حل‌وفصل مسائل بین اتحادیه‌ی میهنی کوردستان، گفت آمریکا اهمیت خاصی برای روابط با اقلیم کوردستان قائل است.

فرایند اصلاحات و سازماندهی مجدد نیروهای پیشمرگه از دیگر موضوعات این دیدار بود که در آن نچیروان بارزانی بر تداوم و اهمیت موفقیت این فرایند تاکید و از همکاری و حمایت آمریکا در این زمینه تشکر کرد.

به گزارش وب‌سایت ریاست اقلیم کوردستان، در این دیدار همچنین در مورد موضوعات میان اربیل و بغداد، موضوع سفر آینده‌ی یک هیئت تجاری آمریکایی به اقلیم کوردستان، مسائل حقوق بشر، آزادی بیان و مطبوعات و موارد دیگر موردعلاقه‌ی مشترک موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

/ا.م