دیدار مسرور بارزانی و نخست وزیر عراق فدرال

"اگر خواست و اراده در میان باشد می‌توان همه مسائل را حل کرد"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – نخست وزیر اقلیم کوردستان، تاکید کرد که فضایی مناسب و تلاش جدی برای حل مسائل بین اربیل و بغداد وجود دارد، نخست وزیر عراق نیز اظهار داشت که فرصتی مناسب و تمایلی زیاد برای حل مسائل فی‌مابین، وجود دارد.

مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق فدرال، امروز سه‌شنبه در اربیل دیدار کردند.

در این دیدار، آقای بارزانی با اشاره به اینکه فضایی مناسب و تلاش جدی برای حل مسائل بین اربیل و بغداد وجود دارد، اظهار داشت که اگر خواست و اراده در میان باشد می‌توان همه مسائل را حل کرد.

نخست وزیر همچنین از السودانی به خاطر تلاش برای حل مسائل معوق مانده بین اربیل و بغداد قدردانی کرد، به ویژه تصویب قانون بودجه فدرالی ٢٠٢٣ در شورای وزیران عراق که با هماهنگی بین دولت اقلیم و دولت فدرال تدوین شده است. همچنین ابراز امیدواری کرد که مجلس نمایندگان نیز در اسرع وقت قانون بودجه را تصویب کند.

و از اینکه شورای وزیران عراق تبدیل شدن شهر حلبچه به استان را تائید نموده قدردانی کرد و امیدوار شد که سرآغازی برای کاهش رنج و آلام مردم حلبچه شود.

السودانی نیز در این دیدار تاکید کرد که فرصتی مناسب و تمایلی زیاد برای حل مسائل فی‌مابین در چارچوب قانون و بر مبنای توافق بین نیروهای سیاسی برای تشکیل دولت، وجود دارد.

اهمیت تدوین پیش‌نویس قانون دادگاه عالی فدرالی و قانون نفت و گاز، اجرای کامل توافق عادیسازی اوضاع شنگال، جبران خسارات وارده به بستگان قربانیان جنایات رژیم بعث بر مبنای قانون بە ویژه بستگان شهدای بمباران شیمیایی و عملیات انفال، توسعه هماهنگی بین نیروی پیشمرگ و ارتش عراق در راستای حفظ امنیت و ثبات عراق و اقلیم کوردستان، از دیگر موضوع‌های مورد گفتگو در این دیدار بودند.

ب.ن