فوربس: اقلیم کوردستان با برخورداری از سامانه‌های دفاعی برای هیچ طرفی تهدید به شمار نمی‌آید

"اقلیم کوردستان در معرض تهدید‌های گوناگون امنیتی قرار گرفته است"
"یک اقلیم مجهز به سامانه‌های ضد موشکی توان دفاعی بالایی خواهد داشت"
"یک اقلیم مجهز به سامانه‌های ضد موشکی توان دفاعی بالایی خواهد داشت"

اربیل (کوردستان٢٤) – یک نشریه آمریکایی گزارش داده است که اقلیم کوردستان با برخورداری از سامانه‌های دفاعی، می‌تواند امنیت خود را در برابر یورش‌های پهپادی و موشکی تامین کند.

نشریه آمریکایی فوربس با انتشار گزارشی، به بررسی موقعیت دفاعی اقلیم کوردستان و نیروی پیشمرگ آن پرداخته و تاکید کرده است که اقلیم کوردستان با ایالات متحده شریک و هم‌پیمان است و در معرض چالش‌ و تهدید‌های گوناگون امنیتی قرار دارد، اما با اینحال از توان دفاعی لازم برخودار نیست.  

در گزارش آمده است که تامین سامانه‌ دفاعی (سی-آر ای ام) برای اقلیم کوردستان، می‌تواند امنیت آن را در برابر یورش‌های پهپادی و موشکی حفظ کند.

سامانه‌ دفاعی (سی-آر ای ام)

همچنین تاکید کرده که برخورداری اقلیم از تانک ضد هوایی خود کششی گپارد آلمانی، تاثیر بسیاری بر ارتقای توان دفاعی اقلیم در برابر حملات پهپادی خواهد داشت.

اوکراین از این نوع تانک در برابر حملات پهپادی بهره گرفته است.

گزارش نشریه فوربس با اشاره به اینکه اقلیم کوردستان هنوز در معرض تهدید بروز دوباره گروه دولت اسلامی عراق و شام – داعش قرار دارد، می‌افزید که اگر اقلیم کوردستان دارای شماری از بالگردهای (ای اچ - ٦) باشد، می‌تواند در نبرد با داعش با بهره‌گیری از آنها، امنیت هوایی نیروی پیشمرگ را تامین کند.

تانک ضد هوایی خود کششی گپارد آلمانی

بالگرد جنگی (ای اچ - ٦)، بالگرد کوچک و سبکی است که در سه نوع بدون سرنشین، ماموریت ویژه و معمولی از سوی شرکت بوئینگ در حال توسعه است.

گزارش خاطرنشان کرده است که اقلیم کوردستان با برخورداری از سامانه‌های دفاعی پیشرفته، برای هیچ طرفی تهدید به شمار نمی‌آید، اما در برابر حملات احتمالی، توان دفاعی بالایی خواهد داشت.

بالگرد جنگی (ای اچ - ٦)
بالگرد جنگی (ای اچ - ٦)

ب.ن