اردوغان: آزادی صلاح‌الدین دمیرتاش در دوران ریاست من محال است

"مردم ما خوب می‌دانند که او تروریست است"
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه - صلاح‌الدین دمیرتاش، سیاستمدار کورد
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه - صلاح‌الدین دمیرتاش، سیاستمدار کورد

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس جمهور ترکیه، آزادی سیاستمدار کورد در دوران رئیس جمهوری خود را امری محال اعلام کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، پس از پیروزی‌اش در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آن کشور، طی ایراد سخنانی با اشاره به اینکه کمال کلیچدار اوغلو، رقیب انتخاباتی او، در صورت پیروزی وعده آزادی صلاح‌الدین دمیرتاش، سیاستمدار کورد از زندان را داده بود، اعلام کرد:" محال است در دوران ریاست من صلاح الدین دمیرتاش آزاد شود".

اردوغان با انتقاد از کیلچدار اوغلو، نامزد حزب جمهوری خلق ترکیه، دمیرتاش را تروریست خواند و تاکید کرد:" مردم ما خوب می‌دانند که آن تروریست، عامل مرگ ٥١ خواهر برادر ما در دیاربکر است".

صلاح‌الدین دمیرتاش، عضو پیشین شورای رهبری حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه، در چهارم اکتبر سال ٢٠١٦ به همراه شماری دیگر از رهبران حزب، به اتهام ارتباط با حزب کارگران کوردستان (پ.ک.ک) از سوی دولت ترکیه، دستگیر و محاکمه و به تحمل ١٤٢ سال حبس محکوم شد.

بر پایه نتایج اعلام شده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، نامزد حزب عدالت و توسعه با کسب ٥٢ درصد آرا، بر کمال کلیچدار اوغلو، رقیب خود پیروز شد.

کلیچدار اوغلو، نامزد حزب جمهوری خلق ٤٧ درصد آراء را از آن خود کرد و در رقابت با اردوغان متحمل شکست شد.

بر پایه قانون اساسی ترکیه، اردو‌غان به مدت پنج سال دیگر و برای سومین دوره متوالی، سمت ریاست جمهوری کشورش را در دست خواهد داشت.

ب.ن