رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بندی که به قانون بودجه اضافه شد غیرقانونی و فاقد ارزش است

"هر ماده‌ای بر خلاف قانون اساسی باشد اجرایی نخواهد شد"
ریبوار هادی، رئیس کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان عراق
ریبوار هادی، رئیس کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان عراق

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان عراق، می‌گوید؛ بندی که به قانون بودجه عمومی عراق اضافه شده است، غیرقانونی و فاقد ارزش است.

ریبوار هادی، رئیس کمیسیون حقوقی مجلس نمایندگان عراق، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی کوردستان٢٤، در پاسخ به این سئوال که آیا در قانون بودجه عمومی عراق، ماده‌ای تصویب شده است که به دولت فدرال اجازه دخالت مستقیم در امور استان‌های اقلیم را بدهد؟ اظهار داشت:"هیچ ماده‌ای با این مضمون در قانون بودجه تصویب نشده است و هر ماده‌ای بر خلاف قانون اساسی باشد، اجرایی نخواهد شد".

وی تاکید کرد:" بندی که به قانون بودجه اضافه شده است غیرقانونی بوده و فاقد ارزش است".

در جریان بررسی لایحه قانون بودجه از سوی فراکسیون امور مالی مجلس عراق، بند هشتم به قانون بودجه اضافه شد که بر اساس آن نخست وزیر عراق فدرال در صورت عدم تامین حقوق کارمندان اقلیم از سوی دولت اقلیم، می‌تواند برای حل مشکل، به موضوع ورود کند.

این بند از سوی نمایندگان پارت دموکرات کوردستان دخالت در امور اقلیم تلقی شد و آن را مردود دانستند.

آقای ریبوار هادی، خاطرنشان کرد که برخی جریان‌ها قصد داشته‌اند چندین بند مشابه علیه حاکمیت اقلیم را به لایحه بودجه اضافه کنند که از اضافه کردن آنها جلوگیری کرده‌اند.

پیش از این نیز دفتر سیاسی پارت دموکرات کوردستان در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تلاش بسیار جدی به کار بسته‌اند تا توطئه‌ای سازمان یافته را که برای مداخله در حاکمیت اقلیم و محدود کردن و برهم زدن کیان اقلیم و کاستن اختیارات قانونی آن در میان بوده، خنثی کنند.

ب.ن