بلینکن خبر نزدیکی توافق آمریکا و ایران بر سر موضوع هسته‌ای و تبادل زندانیان را تکذیب کرد

آمریکا هیچ گزینه‌ای را در برابر ایران حذف نکرده است
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی آمریکا
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه‌ی آمریکا

اربیل(کوردستان۲۴)-  آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه‌ی ایالات متحده، گزارش‌ها درباره‌ی نزدیکی توافق آمریکا و ایران بر سر برنامه‌ی هسته‌ای و آزادسازی شهروندان زندانی آمریکا در ایران را تکذیب کرد.

وزیر خارجه‌ی آمریکا، روز جمعه ٢٦ خرداد در پاسخ به سؤالی درباره‌ی مذاکرات غیرمستقیم با میانجیگری عمان گفت که گزارش‌هایی که درباره‌ی توافق بر سر مسائل هسته‌ای ایران یا زندانیانی آمریکایی در ایران دیده‌ایم، به‌سادگی باید گفت که دقیق نیست و نادرست است.

او اضافه کرد: «در خصوص معادله برنامه هسته‌ای ایران، ما مصممیم که از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم و همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین روش برای رسیدن به چنین هدفی است.»

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: «ما هیچ گزینه را از روی میز حذف نکرده‌ایم. رئیس جمهور این موضوع را مورد تاکید قرار داده است. همچنان معتقدیم دیپلماسی بهترین گزینه است. هنوز توافقی وجود ندارد و گزارش‌ها در این خصوص صحت ندارند.»

آنتونی بلینکن اضافه کرد: «در خصوص شهروندان آمریکایی زندانی در ایران، هیچ موضوعی خوشایندتر از این برای من نیست که بگویم به توافقی برای آزادی آنها دست یافته‌ایم، اما در این زمینه نیز توافقی وجود ندارد.»

او افزود: «ما به‌طور فشرده و منظم در مورد آن کار می‌کنیم و این موضوع از مسئله هسته‌ای جدا است. ولی الآن در موقعیتی نیستم که بگویم ما یک توافق داریم.»

وزیر خارجه‌ی آمریکا این اظهارات را در حالی ابراز داشت که در این اواخر اخبار زیادی در مورد مذاکرات مخفیانه و مستقیم بین آمریکا و ایران در مورد تبادل زندانیان و مذاکرات هسته‌ای منتشر شده است.

/ا.م