روزنامه ناسیونال: تشدید تغییرات آب و هوایی در عراق افزایش فعالیت‌های تروریستی را در پی دارد

"احتمال دارد گروه‌های تروریستی جدید سربرآورند"
"شماری از ساکنان تلعفر برای تامین معیشت خود ناچار به پذیرش عضویت در داعش شده‌اند"
"شماری از ساکنان تلعفر برای تامین معیشت خود ناچار به پذیرش عضویت در داعش شده‌اند"

اربیل (کوردستان٢٤) – یک روزنامه انگلیسی، پیشبینی کرده است که تشدید تغییرات آب و هوایی در عراق، زمینه فعالیت‌های تروریستی را به اندازه‌ای افزایش دهد که گروه‌های تروریستی جدید سربرآورند.

روزنامه ناسیونال انگلیسی در گزارشی، تاثیر تغییرات آب و هوایی در عراق را بر ترویج تروریسم در این کشور بررسی کرده است.

بر پایه گزارش، گروه‌های تروریستی، از فقر ناشی از تاثیرات تغییرات آب و هوایی سوء‌استفاده کرده و در برابر تامین معیشت برای فقرا، آنها را به عضویت در صفوف خود تشویق می‌کنند.

تغییرات آب و هوایی به ویژه در مناطق جنوبی عراق، خشکسالی شدیدی به دنبال داشته است، به طوریکه کشاورزی و دامداری آن مناطق را متوقف و روستاییان را ناچار به مهاجرت به شهرها کرده است.

عراق در جدول کشورهای در معرض خطر تغییرات آب و هوایی، در ردیف پنجم قرار گرفته است.

روزنامه ناسیونال، پیشبینی کرده که تشدید تغییرات آب و هوایی، زمینه فعالیت‌های تروریستی را به اندازه‌ای افزایش دهد که گروه‌های تروریستی جدید سربرآورند.

در ادامه گزارش آمده است که ساکنان برخی مناطق عراق در نتیجه تغییرات آب و هوایی، امکان دسترسی به نیازهای اولیه خود را نخواهند داشت و به آسانی طعمه گروه‌های تروریستی می‌شوند.

بر پایه گزارش، نتایج نظرسنجی‌ها نشان داده‌اند که شماری از ساکنان تلعفر از شهرهای استان نینوا در شمال غرب عراق، برای تامین معیشت خود ناچار به پذیرش عضویت در گروە دولت اسلامی – داعش، شده‌اند.

همچنین یادآور شده که داعش در سال ٢٠١٤ از اعتراضات مناطق سنی‌نشین در خصوص بی‌توجهی دولت به تاثیرات خشکسالی بر مناطق آنها سوءاستفاده کرده و توانسته است در آن مناطق نفوذ کند.

گزارش خاطرنشان کرده که این شرایط در مورد کشورهای کلمبیا، نیجریه، چاد، نیجر و کامرون نیز صدق می‌کند و اگر اقدامات جدی صورت نگیرد، اوضاع در آن کشورها بدتر خواهد شد.

ب.ن