درگیری میان ارمنستان و آذربایجان چند کشته و زخمی به جا گذاشت

ارامنه‌ی منطقه‌ی قره‌باغ در تنگنای شدید قرار گرفته‌اند
ارامنه‌ی قره‌باغ در صف نان جیره‌بندی شده
ارامنه‌ی قره‌باغ در صف نان جیره‌بندی شده

اربیل (کوردستان ۲۴)- برخورد مسلحانه‌ی نیروهای ارمنستان و آذربایجان در بامداد روز جمعه، دهم شهریور، به مرگ دو سرباز ارمنی، مجروح شدن یک نظامی دیگر این کشور و زخمی شدن دو نظامی آذربایجانی منجر شد.

وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که پایگاه‌های نظامیان در شرق این کشور در نزدیکی شهر "سوتک" هدف بمباران هوایی آذربایجان قرار گرفت. همزمان آذربایجان اعلام کرد که ارمنستان نیروهای آذری را در منطقه‌ی "کلبچر" با خمپاره هدف قرار داده بود.

ایروان و باکو از زمان استقلال از بعد از فروپاشی شوروی در طول چند دهه‌ی اخیر برسر اراضی قره‌باغ علیا دچار اختلاف شده و با یکدیگر جنگیدند.

رهبران آذربایجان و ارمنستان دو سال پیش با میانجی‌گری روسیه به یک توافق آتش‌بس متعهد شدند. این در حالی است که باوجود وساطت‌های اتحادیه‌ی اروپا، سازمان ملل و روسیه، درگیری‌های مرزی گاه تلفاتی در میان نظامیان و غیرنظامیان داشته است.

بر اساس گزارش‌ها، درنتیجه‌ی بسته ماندن دالان مرزی لاچین در ۹ ماه اخیر، کمبود شدید مواد غذایی، دارو، سوخت و سایر کالاهای اساسی در قره‌باغ ایجاد شده است. حدود ۱۲۰ هزار ارمنی باقی‌مانده در منطقه‌ی قره‌باغ که اکنون در حاکمیت آذربایجان است، در دوره‌ی اخیر در شرایط فلاکت زندگی می‌کنند و برای تهیه یک قرص نان که جیره‌بندی شده‌است ساعات طولانی از وقت روز را در صف می‌گذرانند.