شاخوان عبدالله: السودانی نیروهای امنیتی مهاجم را بازخواست کند

"٤ شهروند کورد در کرکوک شهید شده‌اند"
نیروهای امنیتی عراق  به تظاهرکنندگان کورد تیراندازی کردند
نیروهای امنیتی عراق به تظاهرکنندگان کورد تیراندازی کردند

اربیل (کوردستان٢٤) – معاون دوم رئیس مجلس نمایندگان عراق، از نخست وزیر این کشور خواست که نیروهای امنیتی مهاجم به تظاهرکنندگان کورد را بازخواست کند.

دفتر رسانه‌‌ای، شاخوان عبدالله، معاون دوم رئیس مجلس نمایندگان عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایشان در تماس با محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، از وی خواسته است که در خصوص اوضاع امنیتی کرکوک راهکار سریع قانونی در پیش گرفته و برای حفظ جان همه جوامع کرکوک و جلوگیری از تلاش‌ها برای برهم زدن امنیت آن استان، سریعا اقدام کند.

آقای شاخوان عبدالله همچنین لازم دانسته که نخست وزیر عراق، آن دسته از نیروهای امنیتی را که به "تظاهرکنندگان صلح طلب" تیراندازی کرده‌اند، بازخواست کند.

معاون دوم رئیس مجلس، نگرانی خود را از شهید شدن چهار شهروند کورد و افزایش تعداد مجروحان اعلام کرده است.

ساعت پنج عصر روز شنبه ٢ سپتامبر، شماری از جوانان کورد ساکن کرکوک در اعتراض به مسدود کردن مسیر کرکوک – اربیل از سوی اعراب و ترکمان‌ها، دست به اعتراض زدند و تظاهرات برپا کردند که از سوی نیروهای امنیتی عراق مورد حمله قرار گرفتند و به آنها تیراندازی شد.

اعراب و ترکمان‌ها با هدف جلوگیری از بازگشت پارت دموکرات کوردستان به کرکوک و شرکت آن حزب در انتخابات استانی کرکوک، اقدام به مسدود کردن مسیر کرکوک - اربیل کردند.

در اثر تیراندازی نیروهای امنیتی عراق به تظاهرکنندگان، چهار شهروند کورد شهید و حدود ١٥ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

نیروهای امنیتی عراق، همچنین شماری زیادی از شهروندان کورد و روزنامه‌نگاران را بازداشت کرده‌اند.

ب.ن