پرزیدنت بارزانی از وزیر خارجه اتریش استقبال کردند

"بر توسعه روابط اربیل و وین تاکید شد"
پرزیدنت مسعود بارزانی و الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش
پرزیدنت مسعود بارزانی و الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش

اربیل (کوردستان٢٤) – در دیدار پرزیدنت بارزانی و وزیر امور خارجه اتریش، بر توسعه روابط بین اربیل و وین به ویژه روابط اقتصادی تاکید شد.

پرزیدنت مسعود بارزانی، امروز چهارشنبه در صلاح‌الدین اربیل از الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش استقبال کردند.

بر پایه بیانیه بارگاه بارزانی، در این دیدار روابط تاریخی بین اتریش و عراق و اقلیم کوردستان و راه‌‌های توسعه آن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

همچنین وزیر امور خارجه اتریش، بر اهتمام کشورش به حمایت اقتصادی از عراق و اقلیم کوردستان و امر سرمایه‌گذاری، تاکید کرده است.

پرزیدنت بارزانی نیز در خصوص مسائل بین اربیل و بغداد، بر حل مسائل بر مبنای اصول توازن، شراکت و توافق با اتکا به قانون اساسی عراق، تاکید کرده‌اند.

اقلیم کوردستان و اتریش روابط دیرینه دارند و آن کشور از سالها پیش در اربیل دفتر نمایندگی تجاری باز کرده است.

خط مستقیم پرواز اربیل – وین در سال ٢٠٠٦ افتتاح شد و شرکت هواپیمایی اتریش، اولین شرکت اروپایی بود که پرواز مستقیم بین اربیل و سایر کشورهای جهان را مهیا کرد.

در فوریه ٢٠٢٢، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان در اربیل از جرولد وولمر، رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه اتریش و اسکار واستنگر، سفیر اتریش در اردن و عراق، استقبال کرد.

دولت اقلیم کوردستان در اتریش دفتر نمایندگی دیپلماتیک افتتاح کرده است.

وزیر امور خارجه اتریش، روز دوشنبه ١١ سپتامبر وارد بغداد شد و پس از گذشت ٣٠ سال از تعطیلی سفارت کشورش در عراق، بازگشایی آن را اعلام کرد.

اتریش در سال ١٩٩١ با بروز بحران در عراق، سفارت خود را در بغداد، تعطیل کرد و پس از آن امور بین دو کشور توسط سفیر اتریش در اردن انجام شده است که بیشتر اوقات از او به عنوان سفیر اتریش در اردن و عراق، یاد شده است.

وزیر امور خارجه اتریش، روز سه‌شنبه ١٢ سپتامبر وارد فرودگاه بین‌المللی اربیل شد و از سوی رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان و شماری از مقامات دولتی اقلیم، مورد استقبال قرار گرفت.

ب.ن