سرکنسول در اقلیم کوردستان: با همکاری کوردستان به مبارزه به حملات سایبری و تغییرات اقلیم مقابله خواهیم کرد

در اقلیم کوردستان زمینه‌ی خوبی برای آموزش مقابله با حملات سایبری وجود دارد
مارک استراو، سرکنسول آمریکا در اربیل
مارک استراو، سرکنسول آمریکا در اربیل

اربیل (کوردستان ۲۴)– سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان عراق، می‌گوید در اقلیم کوردستان زمینه‌ی خوبی برای آموزش متخصصان برای مقابله با حملات سایبری وجود دارد.

مارک استراو، سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان، روز یکشنبه، ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، در جریان کنفرانس جرائم سایبری و امنیت سایبری در اربیل طی سخنانی در مورد چگونگی مقابله با حملات سایبری و تاثیرات تغییرات آب و هوایی گفت: "ما به همراه شرکای خود می‌خواهیم یک سیستم قوی و قابل‌اعتماد برای دفاع در برابر حملات سایبری بسازیم. در دانشگاه‌های اقلیم کوردستان بخش‌هایی برای توسعه‌ی فناوری اطلاعات وجود دارد تا دانشجویان بتوانند در آینده به‌جای اتکا به برنامه‌های دیگر خود به محافظت از تکنولوژی پیشرفته بپردازند."

مارک استراو گفت: "ایالات‌متحده متعهد به توسعه‌ی سیستم‌های دفاع سایبری و مقابله با هرگونه اقدام غیرمسئولانه در جهان است. گروه‌های مهاجمی در جهان وجود دارند که قصد تضعیف ارکان خدمات مردمی را دارند که بر منطقه و جامعه‌ی بین‌الملل تأثیرگذار است و به مردم زیان می‌رساند.

سرکنسول آمریکا در اقلیم کوردستان در خصوص تغییرات اقلیمی نیز گفت: فکر می‌کنم این کنفرانس دلیلی برای توجه بیشتر به موضوع تغییرات اقلیمی و ارائه‌ی ابتکارات بسیار مهمی برای ما باشد. امیدوارم این کنفرانس نقشه‌راه‌هایی را ارائه دهد و راه حل‌های ریشه‌ای برای این مشکلات بیابد.

مارک استراو گفت:: "ایالات‌متحده خود را رهبر جهان در مقابله با تغییرات اقلیمی می‌داند و گام‌های خوبی برای مقابله با آن برداشته است، زیرا آب‌وهوا دائما در حال تغییر است. ما باید همه باهم برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای  تلاش کنیم. آمریکا به همراه متحدانش در این مورد گام‌های تاریخی برداشته است".

وی گفت: "ایالات‌متحده و اقلیم کوردستان در حال حاضر با تغییرات اقلیمی بزرگ ازجمله خشکسالی، آتش‌سوزی جنگل‌ها، گرم شدن کره‌ی زمین و افزایش دما مواجه هستند. ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم جامعه را در برابر تغییرات آب و هوایی محافظت کنیم."

استراو گفت: «ما به عراق کمک کرده‌ایم تا اقتصاد خود را از طریق برنامه‌های کمک‌های بشردوستانه متنوع کند؛ مقامات عراقی و کوردستان را تشویق می‌کنیم تا به تلاش‌های خود برای محافظت از منابع آبی ادامه دهند.