لاهور شیخ جنگی کنگره پنجم اتحادیه میهنی کوردستان را مردود دانست

"در کنار همراهانم برای انتخابات پیش رو آماده می‌شوم"
لاهور شیخ جنگی
لاهور شیخ جنگی

اربیل (کوردستان٢٤) – لاهور شیخ جنگی، کنگره پنجم اتحادیه میهنی کوردستان را مردود دانست و می‌گوید که با تشکیل یک لیست انتخاباتی، به مبارزات خود ادامه می‌دهد و در کنار همراهانش برای انتخابات پیش رو، آماده می‌شود.

لاهور شیخ جنگی، امروز سه‌شنبه درباره برگزاری کنگره پنجم اتحادیه میهنی کوردستان، یک پیام تصویری منتشر کرد.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت می‌داند برای ثبت در تاریخ، موضع خود را درباره کنگره پنجم حزب اعلام کند، اظهار داشت:" واضح است که سران کنونی اتحادیه میهنی، تصمیم گرفته‌اند یک کنگره تحمیلی، غیرقانونی، بر خلاف اساسنامه داخلی حزب و با پایمال کردن تمامی اصول و راهکارهای حزبی، برگزار کنند و اتحادیه میهنی را به سمت یک فروپاشی بزرگ و آشوب داخلی ببرند".

همچنین افزود:" کنگره‌ای که بی‌پروا، رهبران و مبارزات چند ساله کوشندگان و زحمتکشان را به فراموشی بسپارد و تجارب و دلواپسی آنها برای آینده حزب را نادید بگیرد، کنگره‌ای که در سطح خواسته‌ها و انتظارات خانواده‌های شهدا و اکثریت اعضا و کادر حزب نباشد و نگرانی‌های آنها را نادیده بگیرد، کنگره‌ای که در آن افراد فاقد صلاحیت قانونی به دنبال تحمیل خواسته‌های خود باشند و مستبدانه تعدادی از اعضای مورد نظر خود را در چارچوب یک لیست چند صد نفری وارد سالن کنند تا کف بزنند، کنگره‌ای که قبل از برگزاری، شرایط داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی نکرده باشد و هر ندای آزادی‌خواه و دموکراسی‌خواه در حزب را سرکوب کرده باشد، و شکست‌های منتج از سیاست‌های اشتباه در مدت زمانی کوتاه را بررسی نکرده باشد و با اینحال در برابر دو انتخابات سرنوشت‌ساز قرار گرفته باشد، نتیجه‌اش روشن است و آشکار است که این حزب را چگونه ویران می‌سازد. سرآسیمگی و تعجیل در برگزای آن در شرایط کنونی، با خیال خام سلب عضویت حزبی از من و همراهانم و هزاران رفیق و فعال و عضو حزب انجام می‌شود، بی آنکه به پیامدها و زیان‌ها و خطرات آن فکر کرده‌ باشند".

لاهور شیخ جنگی، گفت:" ما انتظار داشتیم که پس از جنایت و کودتای ٨ جولای، کودتاچی‌ها در رفتار خود تجدیدنظر کنند و اشباهات بزرگشان را جبران نمایند، و بیش از این، این حزب مبارز را تکه تکه نکنند که با خون بیش از ٢٠ هزار شهید و مبارزه و کوشندگی ده‌ها هزار پیشمرگ دلیر و کوشا به ثمر رسیده است".

و نیز خاطرنشان کرد:" به خاطر اختلاف نظر، دستشان به خون رفقای خود آلوده شد و دست به بازداشت و شکنجه و اذیت و آزار و اخراج و قطع روزی بسیاری از کادر و اعضای حزب زدند، و به این ترتیب اعتبار و تاریخ اتحادیه میهنی را به عنوان یک حزب سوسیال دموکرات، زیر سئوال بردند".

و از اینکه "اکنون حقایق روشن شده‌اند و توده‌های مردم کوردستان و رفقای دلسوز اتحادیه میهنی اهداف شما را دریافته‌اند"، ابراز خوشحالی کرد.

همچنین اعلام کرد که به مبارزات خود ادامه می‌دهد و با تشکیل یک لیست انتخاباتی، خود و همراهانش برای انتخابات پیش رو، آماده می‌شوند.

لاهور شیخ جنگی، پیش از این رهبر مشترک اتحادیه میهنی کوردستان بوده و در سال ٢٠٢١ از آن سمت کنار گذاشته شد.

ب.ن