سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه‌ی آمریکا: نیروهای آمریکایی به دعوت عراق در این کشور حضور دارند

آمریکا روابط مستحکمی با نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه دارد
ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه‌ی آمریکا در
ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه‌ی آمریکا در

اربیل(کوردستان۲۴)- سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه‌ی آمریکا در خاورمیانه می‌گوید آمریکا از تشکیل کشور فلسطینی حمایت می‌کند و نیروهای این کشور بنا به درخواست دولت عراق هستند و روابط مستحکمی با ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه دارند.

ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه‌ی آمریکا در گفتگو با به رنامهی خبری چهارشنبه‌شب کوردستان ۲۴ گفت: ما به‌عنوان ایالات‌متحده می‌خواهیم مانند هر کشور دیگری از شهروندان خود محافظت کنیم و برخی از شهروندان آمریکایی هنوز در گروگان حماس هستند، ما بر آزادی آنها تأکید می‌کنیم و از دولت اسرائیل حمایت می‌کنیم.

وی گفت: "ما تمام کمک‌های بشردوستانه را بدون هیچ قید و شرطی برای مردم فلسطین ارسال خواهیم کرد و تلاش خود را برای پایان دادن به تنش‌ها و جلوگیری از قربانی شدن بیشتر غیرنظامیان در جنگ انجام خواهیم داد."

وی در مورد وضعیت آمریکایی‌ها در اسرائیل، گفت: تاکنون ۳۳ شهروند آمریکایی توسط حماس کشته و ۱۰ شهروند ناپدید شده‌اند.

ساموئل وربرگ درباره‌ی حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه گفت که "ایران در حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا در خاورمیانه دست دارد. ما هر اقدامی را برای محافظت از نیروهای خود انجام می‌دهیم. ما با تمام نیروهای عراقی رابطه قوی داریم و با نیروهای پیشمرگه رابطه قوی داریم. ما معتقدیم که حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق تنها علیه ایالات‌متحده نیست، بلکه علیه عراق هم است، چون نیروهای ما در این کشور هستند."

وی گفت: "ایالات‌متحده یک رابطه طولانی و تاریخی با اسرائیل دارد. آنها از زمان تأسیس دولت اسرائیل با ما متحد بوده‌اند و ما ازهرجهت از آنها حمایت می‌کنیم." مردم فلسطین برای رسیدن به حقوق خود، اما آنچه مانع دستیابی مردم فلسطین به حقوقشان می‌شود، حماس است، بنابراین اسرائیل حق دارد در برابر حماس از خود دفاع کند.

وربرگ، با اشاره به اینکه رابطه‌ی آمریکا و اسرائیل تاریخی است و آمریکا از ابتدای تشکیل اسرائیل از این کشور حمایت کرده است،  گفت: "هر کشوری که موردحمله‌ی تروریست‌ها قرار می‌گیرد حق دفاع از خود را دارد و ما از هر در مبارزه با گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنیم."

وی گفت: ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران پشت حمله حماس به اسرائیل است نداریم، اما این بدان معنا نیست که ایران و دولت ایران از حماس حمایت نمی‌کنند و افزود: حماس یک سازمان تروریستی است که پول مردم و کمک‌های بشردوستانه را می‌دزدد.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه‌ی آمریکا در پاسخ به مجری تلویزیون کوردستان۲۴ در موردنظر آمریکا در خصوص ضرب‌الاجل اسرائیل برای حمله‌ی زمینی به غزه گفت: دولت اسرائیل دولتی مستقل است و خود در این مورد تصمیم می‌گیرد. 

بیش‌تر:

نوزدهمین روز جنگ غزه با درگیری لفظی اسرائیل و سازمان ملل ادامه یافت