برافراشتن پرچم کوردستان در شهرداری لمبت

"از نماد بمباران شیمیایی حلبچه پرده برداری شد"
تجلیل از نمادهای کوردستان در شهرداری لمبت لندن
تجلیل از نمادهای کوردستان در شهرداری لمبت لندن

اربیل (کوردستان٢٤) – شهرداری منطقه لمبت لندن، در مراسمی پرچم کوردستان را برافراشت و از نماد بمباران شیمایی حلبچه، پرده برداری کرد.

گزارشگر کوردستان٢٤ در لندن، گزارش داد که روز چهارشنبه ١ نوامبر، در شهرداری منطقه لمبت لندن، پایتخت انگلیس، پرچم کوردستان برافراشته شد و از مجسمه عمر خاور، نماد بمباران شیمایی حلبچه – ١٩٨٨، پرده‌بردای شد.

سرباز برزنجی، شهردار کوردتبار لمبت، که ایده تجلیل از نمادهای کوردستان از سوی او مطرح شده، به گزارشگر کوردستان٢٤ در لندن، گفت:" ما یک کار نمادین و مهم به ویژه برای شهدای بمباران شیمیایی حلبچه انجام دادیم و این تلاشی است برای معرفی بیشتر فاجعه حلبچه که در سال ١٩٨٨ توسط رژیم سابق عراق بمباران شیمیایی شد."

"پرده برداری از نماد حلبچه در شهرداری لمبت تلاشی دیگر برای تقویت آرمان کوردها است"

همچنین کاروان جلال، نماینده دولت اقلیم کوردستان در انگلیس، در اظهاراتی مشابه، تاکید کرد که پرده برداری از نماد حلبچه در شهرداری لمبت، تلاشی دیگر برای تقویت آرمان کوردها و گرامیداشت قربانیان نسل کشی حلبچه است.

وی افزود:"اقلیم کوردستان و انگلیس، روابط تاریخی دارند و اقدام شهرداری لمبت آگاهی بخشی به جامعه انگلیس درباره تاریخ و فداکاری‌های مردم کوردستان است که امروزه از بازیگران تاثیرگذار در خاورمیانه است."

"ما یک کار نمادین و مهم به ویژه برای شهدای بمباران شیمیایی حلبچه انجام دادیم"

مجسمه عمر خاور، یکی از شهدای بمباران شیمایی حلبچه را نشان می‌دهد که با نوزاد چند ماهه‌اش در بغل، جان باخته و روی زمین افتاده‌اند.

تصویر عمر خاور در سطح جهان به عنوان نماد حلبچه شناخته شد.

در بمباران شیمایی حلبچه که در ١٦ مارس ١٩٨٨ توسط رژیم بعث عراق انجام شد، بیش از پنج هزار نفر شهید، حدود ١٠ هزار نفر مصدوم و شمار قابل توجهی ناپدید شدند که تاکنون سرنوشت آنان نامعلوم است.

ب.ن