برگزاری سومین دوره زبان انگلیسی برای افسران پیشمرگ

"به حمایت از اصلاحات در بخش امنیت اقلیم کوردستان متعهد هستیم"
سومین دوره آموزشی زبان انگلیسی برای ١٨ افسر و درجه‌دار پیشمرگ در دانشگاه کوردستان آغاز شد
سومین دوره آموزشی زبان انگلیسی برای ١٨ افسر و درجه‌دار پیشمرگ در دانشگاه کوردستان آغاز شد

اربیل (کوردستان٢٤) – سرکنسولگری انگلیس در اقلیم کوردستان، از برگزاری دوره آموزش زبان انگلیسی برای افسران پیشمرگ حمایت می‌کند و بر تعهد خود به حمایت از اصلاحات در بخش امنیت اقلیم کوردستان، تاکید دارد.

دانشگاه کوردستان در اربیل، روز یکشنبه پنج نوامبر، از آغاز برگزاری سومین دوره آموزش زبان انگلیسی برای ١٨ افسر و درجه‌دار وزارت امور پیشمرگ خبر داد که سرکنسولگری انگلیس در اربیل نیز از آن حمایت می‌کند.

سرکنسولگری انگلیس، با انتشار پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس، اعلام کرد که آن کشور "به حمایت از اصلاحات در بخش امنیت اقلیم کوردستان" متعهد است.

برگزاری دوره آموزش زبان انگلیسی، بخشی از ابتکارات وزارت امور پیشمرگ است که در چارچوب برنامه اصلاحات انجام می‌شود.

مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی، با حضور رئیس دانشگاه کوردستان، مقامات سرکنسولگری انگلیس و وزارت امور پیشمرگ، برگزار شد.

در این مراسم، پروفسور دکتر کیت شارپ، رئیس دانشگاه کوردستان، به افسرانی که به این دوره پیوسته‌اند، خیرمقدم گفت و تاکید کرد که از افسران پیشمرگ در توسعه مهارت‌های زبان انگلیسی، حمایت می‌کنند. "من از شما خواهش می‌کنم از دانشگاه و زبان آموزان آن، نهایت استفاده را ببرید. دانشگاه و کنسولگری انگلیس در اربیل که حمایت مالی این دوره را بر عهده دارند، تعهد قابل توجهی به شما داده‌اند. من مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ متقابل شما هستم."

همچنین سرهنگ سعدالله عزیز از مرکز آموزش زبان انگلیسی وزارت امور پیشمرگ، که در مراسم حضور داشت، از حمایت‌‌های کنسولگری انگلیس قدردانی کرد.

انگلیس، یکی از اعضای فعال ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است که در جنگ علیه داعش از نیروی پیشمرگ کوردستان، حمایت کرده است.

آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست انگلستان، تعدادی از افسران پیشمرگ را برای ادامه تحصیل پذیرفته است.

علاوه بر این، انگلیس عضو گروه مشورتی نظامی چندملیتی است که شامل هلند، ایالات متحده و آلمان نیز می‌شود و به وزارت  امور پیشمرگ در زمینه اصلاحات و سازماندهی مجدد یگان‌‌ها مشاوره می‌دهد.

ب.ن