سفین دزه‌ای از سفیر جدید فرانسه در اقلیم کوردستان استقبال کرد

"بر اهمیت پیشبرد روابط اقتصادی، تجاری، آکادمی و فرهنگی فی‌مابین تاکید شد"
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان و یان برایم، سرکنسول جدید فرانسه در اقلیم کوردستان
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان و یان برایم، سرکنسول جدید فرانسه در اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤) – رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان و سفیر جدید فرانسه در اقلیم، بر اهمیت پیشبرد روابط اربیل و پاریس، تاکید کردند.

اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد که سفین دزه‌ای، رئیس این اداره، امروز یکشنبه ١٩ نوامبر از یان برایم، سرکنسول جدید فرانسه در اقلیم کوردستان، استقبال کرده است.

بر پایه بیانیه، آقای دزه‌ای ضمن ابراز تبریک آغاز به کار به سرکنسول جدید، حمایت دولت اقلیم از وی در انجام وظایف محوله را اعلام کرده است.

در این دیدار، روابط تاریخی و محکم بین اقلیم کوردستان و جمهوری فرانسه مورد توجه قرار گرفته و دو طرف بر خواست خود برای تقویت بیشتر دوستی و روابط، تاکید کرده‌اند.

همچنین بر اهمیت پیشبرد روابط اقتصادی، تجاری، آکادمی و فرهنگی فی‌مابین، تاکید کرده‌اند.

در بیانیه آمده است که سرکنسول جدید فرانسه نیز خواست کشورش برای تحکیم روابط با اقلیم کوردستان در همه زمینه‌های مورد اهمیت دو طرف را مورد تاکید قرار داده است.

روابط پاریس و اربیل، در سال ١٩٩١ و با قیام مردم کوردستان علیه رژیم بعث، آغاز شد.

خانم دانیل میتران و همسر وی فرانسوا میتران، رئیس جمهور وقت فرانسه، نقش مهمی در ایجاد منطقه امن و پرواز ممنوع برای در امان ماندن اقلیم کوردستان از حملات رژیم بعث، ایفا کردند.

پس از حوادث ١٦ اکتبر ٢٠١٧ و لشکرکشی ارتش عراق و نیروهای حشد الشعبی به مناطق کوردستانی خارج از حوزه اداری اقلیم کوردستان، دولت فرانسه در عادیسازی روابط بین اربیل و بغداد، پیشگام بود.

ب.ن