اولین محموله سیب اقلیم کوردستان صادر شد

در چارچوب برنامه متنوع‌سازی منابع درآمد
باغدار کورد در فصل برداشت سیب در منطقه برواری استان دهوک - عکس: کوردستان٢٤
باغدار کورد در فصل برداشت سیب در منطقه برواری استان دهوک - عکس: کوردستان٢٤

اربیل (کوردستان٢٤)- با صادرات یک محصول دیگر کشاورزان اقلیم کوردستان، برنامه متنوع‌سازی منابع درآمد در کابینه نهم دولت، توجه بیشتری را به خود جلب کرده است.

گزارشگر کوردستان٢٤ از اربیل گزارش داد که امروز چهارشنبه ٢٠ دسامبر، اولین محموله محصول سیب اقلیم کوردستان به خارج از اقلیم صادر شد.

صادرات محصول سیب در چارچوب برنامه کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان برای متنوع‌سازی منابع درآمد انجام گرفته که در سال ٢٠٢٢ با ابتکار مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و با صادرات محصولات کشاورزی اقلیم، آغاز شد.

در چارچوب این طرح تاکنون محصولات انار، سیب‌زمینی، انجیر، گردو، عسل، ارده و سیب به خارج از اقلیم و به ویژه به کشورهای حوزه خلیج، صادر شده‌اند.

  • بیشتر 

     آغاز صادرات سیب به امارات متحده عربی

هدف از برنامه متنوع‌سازی منابع درآمد، تنوع اقتصادی پایدار، مشارکت بخش خصوصی و حمایت از کشاورزان اعلام و تاکید شده که افزایش تقاضا، صادرات به خارج از اقلیم و یافتن بازار داخلی، دستاوردهای آن بوده و غیر از کشاورزان، شرکت‌های خصوصی داخلی و آزمایشگاه‌ها از سوددهی آن بهره‌مند شده و حدود ٦٠٠ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وزارت کشاورزی و منابع آب و دفتر نخست وزیر اقلیم کوردستان، تاکید کرده‌اند که روند صادارت در چارچوب تلاش‌ها برای تنوع بخشی اقتصادی، ادامه خواهد داشت.

ب.ن