آمریکا سه قرارگاه کتائب حزب‌الله در عراق را موردحمله قرار داد

سه سرباز آمریکایی در فرودگاه اربیل براثر حمله‌ی پهپادی شبه‌نظامیان مجروح شدند

اربیل (کوردستان۲۴)- وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، ساعاتی پس از حمله‌ی پهپادی به فرودگاه بین‌المللی اربیل، از حمله به مواضع شبه‌نظامیان عراقی خبر داد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای گفت: «نیروهای ارتش آمریکا حملات لازم و درخوری را به سه قرارگاه کتائب حزب‌الله و گروه‌های مرتبط با آن در عراق انجام دادند.»

این بیانیه می‌افزاید که حملات آمریکا در  واکن به حملات متعدد شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه بوده است.

پنتاگون سپس گزارش‌ها درباره حمله روز دوشنبه به نیروهای ایالات‌متحده در اربیل را تأیید کرد و گفت که براثر این حمله سه سرباز آمریکایی مجروح شده‌اند.

سازمان مبارزه با تروریسم کوردستان نیز روز دوشنبه ۴ دی‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت ۱۶:۳ روز دوشنبه، پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در فرودگاه بین‌المللی اربیل، موردحمله پهپادی قرار گرفت.

رئیس فرودگاه بین‌المللی اربیل در پی این حمله به کوردستان۲۴ گفت که پروازهای مسافری فرودگاه به روال معمول ادامه دارند.

رسانه‌های عراقی نیز به نقل از یحیی رسول، سخنگوی ارتش این کشور گزارش دادند که این حمله شماری مجروح بر جای گذاشته است. این گزارش‌ها اما اشاره‌ای به زخمی شدن سربازان آمریکایی نداشت.

بیانیه‌ی پنتاگون می‌گوید که مسئول حمله‌ی روز دوشنبه به پایگاه هوایی نیروهای آمریکایی در اربیل، کتائب حزب‌الله و گروه‌های مرتبط با آن بوده‌اند که از حمایت ایران برخوردارند.