یک مقام نظامی حمله‌ی نظامی به مقر جنبش النجباء را تأیید کرده است

حمله‌ی موشکی به مقر جنبش النجباء در بغداد کشته و زخمی برجای گذاشت

اربیل (کوردستان ۲۴)– یک مقام آمریکایی به رویترز گفته است که ارتش آمریکا یکی از رهبران جنبش حشدی الشعبی نُجَباء در بغداد را هدف قرار داده است که حمله به نیروهای آمریکا در عراق مسئولیت داشته است.

خبرگزاری رویترز روز پنج‌شنبه ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۲، به نقل از یک مقام آمریکایی که نام وی را فاش نکرده است، گزارش کرده که ارتش آمریکا در بغداد مقر جنبش النجباء را که متهم به حمله به نیروهایی آمریکایی است، هدف قرار داده است که براثر این حمله یکی از فرماندهان جنبش النجباء  و یک تن دیگر کشته شده‌اند.

فرمانده عملیات کمربندی بغداد متعلق به حشد شعبی در بیانیه‌ای کشته شدن "ابوتقوی" را تأیید کرد و گفت که وی در حمله‌ی وحشیانه آمریکا کشته شده است.

این تیپ که هدف یک پهپاد قرار گرفت، بیش از ۴هزار جنگجو در سراسر عراق و سوریه دارد.

یک پهپاد بعدازظهر پنجشنبه مقر تیپ ۱۲ جنبش نُجَباء را در بغداد هدف قرار داد. رسانه‌های نزدیک به حشد شعبی می گویند که در این حمله سه تن از رهبران حشد الشعبی کشته و شش تن دیگر زخمی شدند.

از ٧ اکتبر ۲۰۲۳، گروه‌های مسلح شیعه که خود را مقاومت اسلامی در عراق می‌نامند، مسئولیت بیش از ۱۵۰ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را برعهده‌گرفته. ایالات‌متحده بارها مقر این گروه‌ها را در عراق و سوریه هدف قرار داده است.