پاکستان: حملات موشکی به ایران در واکنش به حمایت آن کشور از یک گروه "تروریستی" انجام شدند

"پیش از این به تهران هشدار داده‌ایم"
پرچم پاکستان
پرچم پاکستان

اربیل (کوردستان٢٤)- وزارت امور خارجه پاکستان، اعلام کرد که حملات موشکی امروز به ایران را در واکنش به حمایت آن کشور از یک گروه مسلح مخالف پاکستان، انجام داده‌اند.

وزارت امور خارجه پاکستان، امروز پنجشنبه ١٨ ژانویه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مخفی‌گاه‌های "تروریست‌های سرمچار" را در سیستان و بلوچستان ایران، هدف گرفته‌اند.

در بیانیه تاکید شده است که حملات با تکیه به اطلاعات دقیق امنیتی انجام شده‌اند، و خاطرنشان کرده که گروه سرمچار در داخل مرزهای ایران مستقر شده و امنیت پاکستان را تهدید می‌کنند.

سرمچار، یک گروه شبه‌نظامی متشکل از نیروهای بلوچ و افغانی است که علیه دولت پاکستان، مبارزه مسلحانه در پیش گرفته است.

وزارت خارجه پاکستان، می‌گوید که در خصوص حمایت از گروه سرمچار بارها به تهران هشدار داده‌اند، اما تهران هشدارها را جدی نگرفته است. همچنین تاکید کرده که در عملیات "مرگ بر سرمچار" شماری از "تروریست‌ها" کشته شده‌اند.

وزارت خارجه پاکستان، تاکید کرده است که به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران احترام می‌گذارد و حملات را در چارچوب حفاظت از امنیت ملی و امنیت پاکستان، انجام داده‌اند.

بامداد امروز نقاطی در داخل مرزهای ایران مورد حملات موشکی پاکستان قرار گرفت و به گزارش رسانه‌های ایران در اثر آن سه زن و چهار کودک غیر ایرانی جان باختند.

ب.ن