سفین دزه‌ای: دایره روابط خارجی اقلیم کوردستان توسعه پیدا کرده است

"بر اهمیت بهره‌گیری از فن‌آوری تاکید داریم و مبادلات اقتصادی را در اولویت قرار داده‌ایم"
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان
سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- دیپلمات ارشد اقلیم کوردستان می‌گوید که دایره روابط خارجی اقلیم توسعه پیدا کرده، در راستای نتیجه‌ بخشی بیشتر بر اهمیت بهره‌گیری از فن‌آوری تاکید دارند و مبادلات اقتصادی را در اولویت قرار داده‌اند.

سفین دزه‌ای، رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کوردستان، در حاشیه چهارمین و آخرین نشست سومین کنفرانس سالانه نمایندگی‌های اقلیم کوردستان در خارج، که سه نشست آن به طور غیرعلنی برگزار شد، در گفتگو با گزارشگر کوردستان٢٤، گفت که بیشتر نمایندگی‌‌ها گزارش خود را ارایه کرده‌اند و درباره موضوع‌‌های محوری گفتگو شده است.

وی افزود که مهمترین محور مورد گفتگو، روش کار در آینده بوده و بر اهمیت بهره‌گیری از فن‌آوری تاکید شده است، به طوریکه در راستای نتیجه‌ بخشی بیشتر به چه شیوه‌ای به کار گرفته شود و به همین منظور از اداره فن‌آوری و اطلاعات بازدید کرده‌اند.

و با بیان اینکه دایره روابط خارجی اقلیم کوردستان توسعه پیدا کرده است، از تدوین یک دستورالعمل خبر داد که پس از بررسی به ریاست شورای وزیران ارایه می‌شود تا پس از تائید به گونه‌ای مطلوبتر و پیشرفته‌تر به فعالیت‌های خود ادامه بدهند.

و نیز تاکید کرد که نمایندگی‌ها بر مبنای دیدگاه دولت اقلیم کوردستان عمل می‌کنند.

دزه‌ای با اشاره به تداوم بازدید هیئت‌های خارجی از اقلیم کوردستان، اظهار داشت که مبادلات اقتصادی را در اولویت قرار داده‌اند و در نظر دارند که سرمایه بیشتر به اقلیم جذب کنند.

روز یکشنبه ٢٨ ژانویه سومین کنفرانس سالانه نمایندگی‌های اقلیم کوردستان در خارج، با حضور مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان در اربیل، پایتخت اقلیم، آغاز به کار کرد.

نخست وزیر، در سخنانی تاکید کرد که اقلیم کوردستان، هرگز عامل تهدید و خطر برای هیچ طرفی نبوده و گفت:"همیشه به سوی همه کشورهای منط‌قه و جامعه بین‌الملل دست دوستی دراز کرده‌ایم."

دولت اقلیم کوردستان در ١٤ کشور دفتر نمایندگی دارد و بیش از ٤٠ کشور در اقلیم کوردستان کنسولگری و دفتر نمایندگی افتتاح کرده‌اند که ٣٨ کشور از آنها عضو سازمان ملل متحد هستند.

ب.ن