محمد شُکری: اجلاس جهانی دولت‌ها فرصت‌های بسیاری پیش روی اقلیم کوردستان قرار داده است

"این اجلاس بر وظایف و امور دولت‌ها تاثیر بسیاری دارد"
محمد شُکری، رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان
محمد شُکری، رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان، می‌گوید که اجلاس جهانی دولت‌ها در سال جاری، فرصت‌های بسیاری پیش روی اقلیم کوردستان قرار داده است.

محمد شُکری، رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان که اکنون به همراه یک هئیت دولت به ریاست مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم در اجلاس جهانی دولت‌‌ها در دبی، حضور دارد، در مصاحبه با کوردستان٢٤ گفت این اجلاس بر وظایف و امور دولت‌ها تاثیر بسیاری دارد.

وی افزود که نخست وزیر اقلیم در حاشیه اجلاس نشست‌های مهمی با رهبران کشورها و مسئولان سیاسی و اقتصادی داشته است.

همچنین تاکید کرد که دعوت نخست وزیر به اجلاس، نشان دهنده جایگاه ارزشمند اقلیم و اهمیت دادن به دیدگاه‌های آن در خصوص تحولات و پیشامدها است.

و نیز خاطرنشان کرد اقلیم کوردستان برای ترکیه و امارات اهمیت خاصی دارد و به همین دلیل رهبران دو کشور در تعداد کم دیدارهایی که داشتند با نخست وزیر اقلیم کوردستان هم دیدار کردند.

شُکری، با بیان اینکه در اجلاس سال جاری فرصت‌های بسیاری پیش روی اقلیم کوردستان قرار گرفته‌اند، گفت مسائل مورد توجه اجلاس همان مسائلی هستند که نخست وزیر اقلیم کوردستان به آنها توجه دارد "به خصوص دیجیتالی کردن امور دولتی و طرح‌های راهبردی سرمایه‌گذاری، اقتصادی، کشاورزی و صنعتی."

رئیس گروه سرمایه‌گذاری دولت اقلیم کوردستان با اشاره به اینکه شرکت‌‌های بزرگ را برای سرمایه‌گذاری در اقلیم تشویق کرده‌اند، گفت اقلیم برای حفظ اوضاع اقتصادی خود به سرمایه خارجی نیاز دارد و در این راستا تلاش می‌کند.

اجلاس جهانی دولت‌ها ١٢ فوریه آغاز شد و قرار است امروز ١٤ فوریه به پایان برسد.

نخست وزیر اقلیم کوردستان، در حاشیه اجلاس، با مقامات و اندیشمندان و صاحبان کار در جهان عرب، کشورهای منطقه و جهان دیدار کرد.

در اجلاس جهانی دولت‌ها – ٢٠٢٤، ٢٥ رهبر و نخست وزیر بیش از ٨٥ سازمان بین‌المللی و موسسه جهانی و ١٤٠ هیئت دولتی و اندیشمند جهانی حضور پیدا کردند. و در آن ١١٠ نشست اصلی با شرکت ٢٠٠ شخصیت بین‌المللی برگزار شد.

همچنین ٢٣ نشست وزاری و اجرایی برگزار ‌شدند که بیش از ٣٠٠ وزیر دولت‌های مختلف در آن مشارکت کردند.

 ب.ن