مسرور بارزانی در اتاق بازرگانی آمریکا: اقلیم کوردستان برای سرمایه‌گذاری منطقه ممتازی است

"در اقلیم کوردستان هزاران فرصت سرمایه‌گذاری وجود دارند"
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان
مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان

اربیل (کوردستان٢٤)- مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان، روز پنجشنبه ٢٩ فوریه در اتاق بازرگانی آمریکا برای مدیران شرکت‌ها و صاحبان کار، سخنرانی کرد.

متن سخنرانی نخست وزیر اقلیم کوردستان در اتاق بازرگانی آمریکا

باعث افتخار است که بار دیگر با شما هستم. امشب بسیار خوشحالم که به واشنگتن باز گشته‌ام. در کاپیتال هیل و کاخ سفید و وزارت امور خارجه و وزارت دفاع، دیدارهای بسیار خوبی داشتیم و امشب بسیاری از دوستان خودم را دیدم. این نشان دهنده دوستی نزدیک آمریکا و اقلیم کوردستان است.

از حضار گرامی تشکر می‌کنم. از همه شرکت‌ها سپاسگذارم که در اقلیم کوردستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. و از شرکت‌هایی که قصد بازگشت به اقلیم کوردستان را دارند و به دنبال فرصت‌ها هستند. می‌خواهم از اتاق بازرگانی آمریکا و شورای بارزگانی عراق قدردانی کنم که این فرصت را ایجاد کردند.

می‌خواهم از برخی فرصت‌ها سخن بگویم که در اقلیم کوردستان وجود دارند. انتظار دارم که بیشتر شما به اقلیم کوردستان باز گردید و می‌خواهم شما را به دور دوم (از کشت‌گاه به سفره) دعوت کنم که بیشتر شرکت‌ها بیایند و در بخش‌های مختلف اقلیم کوردستان، سرمایه‌گذاری کنند. کابینه من تلاش کرده است که اقتصاد را در چند عرصه متنوع کند، نه فقط در بخش انرژی. می‌دانم که شرکت‌های آمریکایی، مانند اچ کی ان و هنی ویل در اقلیم کوردستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. از این دوستی و شراکت مستمر که با ما دارند، قدردانی می‌کنیم. در شرایط دشوار ماندند و این بسیار پر معنی است.

می‌خواهم بار دیگر از دوستی چند ساله آنها قدردانی کنم. اکنون به فکر آن هستیم که چگونه در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم و شرکت‌های آمریکایی بیایند و فرصت‌ها را از نزدیک ببینند. ما (Invest Kurdistan / در کوردستان سرمایه‌گذاری کنید) را داریم. گروه سرمایه‌گذاری و قوانین دوستانه داریم که سرمایه‌گذاران خارجی را برای بازدید از هزاران فرصت سرمایه‌گذاری، دعوت می‌کنند.

به اقلیم کوردستان سفر کنید و از طریق سایت (Invest Kurdistan / در کوردستان سرمایه‌گذاری کنید)، یا با تماس مستقیم با گروه سرمایه‌گذاری در اقلیم کوردستان، اقدام کنید و فرصت‌ها را ببینید.

بار دیگر از حمایت شما بسیار سپاسگذارم و از طرف هیئت همراهم و از طرف مردم کورد، از ایالات متحده آمریکا قدردانی می‌کنم که در شرایط دشوار از ما حمایت کردند. کوردستان برای سرمایه‌گذاری منطقه ممتازی است، اگرچه مشکلاتی در میان است، به خصوص که دشمن مشترک داریم و چالش‌های بسیاری پیش رو داریم. یکی از دلایل حضور من در اینجا، این است که کوردستان با حمایت و همکاری شما امن و نیرومند بماند. با هم می‌توانیم مطمئن باشیم که کوردستان آینده درخشانی داشته باشد.

بار دیگر بسیار سپاسگذارم

ب.ن