نخست‌وزیر عراق فدرال ماه آینده‌ی میلادی در واشنگتن با مقامات آمریکایی دیدار خواهد کرد

در این دیدار تقویت شراکت دوجانبه‌ی مستحکم میان واشنگتن و بغداد مورد گفتگو قرار خواهد گرفت
محمد شیاع السودانی و جو بایدن
محمد شیاع السودانی و جو بایدن

اربیل(کوردستان۲۴)- سخنگوی کاخ سفید از نخست وزیر عراق و دیدار رایزنی با مقامات آمریکا در اواسط ماه آینده‌ی میلادی در کاخ سفید خبر داد.

وبسایت خبری "میل نیوز عراق شامگاه روز جمعه ٣ فروردین نوشت که "کارین ژان پیر"، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که "جو بایدن"، رئیس جمهوری آمریکا پانزدهم آوریل آینده (۲۷ فروردین جاری) پذیرای محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق خواهد بود تا با یکدیگر در رابطه با اولویت‌های مشترک هماهنگی و شراکت دو جانبه‌ی مستحکم میان واشنگتن و بغداد را تقویت کنند.

ژان پیر در ادامه‌ی این بیانیه گفته است که رئیس جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر عراق در این دیدار در کاخ سفید، پایبندی خود به توافقنامه‌ی چارچوب راهبردی میان دو کشور را بار دیگر مورد تاکید قرار داده و در راستای تعمیق چشم انداز مشترک خود برای عراق امن، دارای حاکمیت، شکوفا و ادغام به طور کامل در منطقه‌ی گسترده‌تر تلاش خواهند کرد.

بنا بر بیانیه‌ی سخنگوی کاخ سفید، بایدن و السودانی در دیدار خود درباره‌ی شماری از مسائل مختلف از جمله "تعهد مشترک" دو طرف به شکست همیشگی داعش و توسعه مأموریت نظامی پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از "تشکیل موفقیت‌آمیز" ائتلاف بین المللی مبارزه با این گروه تروریستی نیز رایزنی خواهند کرد.

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در پایان نیز تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا و نخست وزیر عراق همچنین اصلاحات مالی در جریان در عراق در راستای تقویت توسعه اقتصادی و پیشرفت به سمت استقلال این کشور در زمینه انرژی و مدرن سازی آن را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

به دنبال آن نیز، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای، تایید کرد که وی در پاسخ به دعوت رسمی رئیس جمهوری آمریکا برای برگزاری یک نشست سران در ۱۵ آوریل آینده، عازم شهر واشنگتن خواهد شد.