فرانکلین گراهام: آمریکا از استقلال کردستان حمایت کند

دولت عراق که به شدت تحت نفوذ ایران است، مرزهای خود با کردستان بسته و نیروهای نظامی خود برای تهدید کردن کردها به منطقه گسیل داشت.

K24 - اربیل

فرانکلین گراهام یکی از نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از وی درخواست کرده است که از همه‌پرسی استقلال کردستان حمایت کند.

گراهام  در نوشتاری در فیسبوک نوشته است «کردها در 25 سپتامبر در جهت استقلال برای انجام دادن مذاکرات با بغداد رای دادند. کردها به دموکراسی متعهد هستند، اما متاسفانه آمریکا از همه‌پرسی حمایت نکرد. آنها هم‌پیمان درجه یک آمریکا در جنگ علیه داعش در منطقه هستند».

وی با اشاره به قربانی دادن ملت کرد در جنگ علیه ترور گفت «بیش از هزار سرباز کرد در جنگ علیه داعش جان خود را از دست دادند و 10 هزار تن دیگر زخمی شدند».

فرانکلین گراهام مدیر سازمان خیرخواهانه پیرس از سال 2007 تا کنون به ارزش 15 میلیون دلار پروژه خیرخواهانه انجام داده است.

وی درباره اقدامات عراق علیه مردم کردستان و عواقب آن هم اظهار داشته است که «به علت نتیجه همه‌پرسی، دولت عراق که به شدت تحت نفوذ ایران است، مرزهای خود با کردستان بسته و نیروهای نظامی خود برای تهدید کردن کردها به منطقه گسیل داشت. این انزوا باعث ایجاد یک بحران انسانی بالقوه شده است و به کار سازمانهای بشردوستانه آسیب می‌رساند که در تلاش برای کمک به دهها هزار آواره از مناطق عراق به دنبال جای امنی و از سوری کردها محافظت شده‌اند هستند».

همچنین گفته است که مردم کرد در طول تاریخ رنج‌های بسیاری متحمل شدند و این بار آمریکا می‌تواند در این مورد کاری انجام دهد.

گراهام در پایان تصریح کرده است که «امیدوارم دولت آمریکا از تمام مردمی که به دنبال آزادی و دموکراسی هستند حمایت کند و از بغداد بخواهد تحریم‌ها را لغو  و پیگیری مذاکرات صلح‌آمیز باشد. لطفا برای رهبران کردی و عراقی دعا کنید تا خداوند آنها را به راه صلح آمیز هدایت کند».

گراهام یکی از نزدیکان ترامپ و به مرور با وی دیدار می‌کند و در مراسم سوگند نامه ترامپ برای وی دعا کرد.

وی در اوائل سال جاری میلادی برای انجام دادن پروژه‌های خیرخواهانه به کردستان سفر کرد و در مصاحبه‌ای به کردستان24 گفت ترامپ را از وضعیت کردها و از تمام جزئیات مطلع خواهد کرد.

گراهام قبلا هم خواستار حمایت آمریکا از استقلال کردستان شده بود.