پلیس مبارزه با مواد مخدر کوردستان از کشف و ضبط بیش از ۲۱۴ کیلوگرم مواد مخدر در ۶ ماه گذشته خبر داد

۳۱۵ نفر در کوردستان در ارتباط با قاچاق مواد مخدر به زندان محکوم شده‌اند

اربیل (کوردستان۲۴)- مدیریت مبارزه با مواد مخدر پلیس آسایش اربیل روز شنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۰، در اطلاعیەی از کشف ۲۱۴ کیلو و ۳۹۳ گرم مواد مخدر در ۶ماه گذشته خبر داد.

مدیریت مبارزه با مواد مخدر در اطلاعیەای کە به مناسبت روز جهانی  مبارزه با مواد مخدر صادر کرده، از نهادهای رسانه‌ای و جامعه‌ی مدنی خواسته است بە منظور هوشیاری مردم در مورد خطرهای ناشی از مصرف مواد مخدر نیروهای پلیس را یاری نمایند.

مدیریت مبارزه با مواد مخدر در این بیانیە اعلام کرده است کە طی ۶ماه گذشته ضمن کشف و ضبط ۲۱۶ کیلو و ۳۹۳ گرم مواد مخدر از نوع  هروئین، کریستال، تریاک، حشیش، جامایکا و ماری‌جوانا،  ۸۸۱ نفر نیز بە اتهام مصرف این مواد دستگیر گردیده و  برای ۳۱۵ متهم نیز حکم اعدام صادرشده است.

در همین مدت ۶۶۲ کیلو و نیم توتون " توبوکا"ی هندی کە با حشیش مخلوط شده بود، کشف و ضبط  شده است.

درهمین بازه‌ی زمانی ۴۰ هزار و ۹۳۶ بسته از انواع  قرص، ۲ میلیون و ۵۹۰هزار دینار عراق، ۳ هزار ۱۰۰ دلار آمریکا و ۶۰۰یورو از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و ضبط‌شده است.

مدیریت ستاد مبارزه با مواد مخدر وابسته بە پلیس آسایش اقلیم کوردستان، در ادامه‌ی این اطلاعیە اعلام کرده است که نیروهای پلیس در راستای پیشگیری از  تهیە و توضیح مواد مخدر و ریشه‌کن کردن این مواد در جامعه بە تلاش خود ادامه خواهند داد.

/ا. م