نشست شورای عالی اقتصاد با حضور نخست وزیر برگزار شد

"دولت تمام تلاش خود را برای بالا بردن سطح درآمدهای عمومی و کاهش هزینه‌های غیر ضروری به کار خواهد بست"
برگزاری نشست شورای عالی اقتصاد با حضور مسرور بارزانی
برگزاری نشست شورای عالی اقتصاد با حضور مسرور بارزانی

اربیل (کوردستان٢٤)- نخست وزیر اقلیم کوردستان در نشست شورای عالی اقتصاد، تاکید کرد که اولویت کاری دولت، تامین حقوق حقوق‌بگیران اقلیم کوردستان است.

امروز یکشنبه ١٣ تیر ١٤٠٠، شورای عالی اقتصاد اقلیم کوردستان، به ریاست مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کوردستان و حضور قباد طالبانی، معاون نخست وزیر، نشستی برگزار کرد.

در این نشست، نخست وزیر تاکید کرد که اولویت کاری دولت، تامین حقوق حقوق‌بگیران اقلیم کوردستان است و به این منظور دولت تمام تلاش خود را برای بالا بردن سطح درآمدهای عمومی و کاهش هزینه‌های غیر ضروری به کار خواهد بست تا همزمان با تامین حقوق حقوق‌بگیران، به ارائه خدمات عمومی و اجرای پروژه‌‌‌ها و ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم ادامه بدهد.

همچنین تنظیم امور مالیات و عوارض و سازوکار جمع ‌آوری مالیات بررسی شد و معاون نخست وزیر موظف شد که مسئولیت رسیدگی به فرآیند تنظیم امور مالیات و عوارض را بر عهده بگیرد.

در باره افزایش مالیات نیز تاکید شد که کابینه نهم دولت اقلیم کوردستان میزان مالیات را افزایش نداده است، بلکه شیوه جمع‌آوری مالیات را تنظیم نموده و بر اساس قانون اقدام به جمع‌آوری مالیات کرده است، بدون آنکه تاثیر منفی بر معیشت هم‌میهنان به ویژه طبقه محروم و متوسط جامعه و فعالیت‌های بارزگانی داشته باشد.

بر ایجاد توازن میان امر حفاظت از تولید داخلی و تعیین قیمت‌ها و جلوگیری از انحصار و افزایش قیمت هم تاکید شد و وزارت‌خانه‌های مربوطه موظف شدند که مقررات را با رعایت حفظ منافع عمومی و مصرف کنندگان اقلیم کوردستان اجرا نمایند.

در راستای ایجاد تسهیلات برای سرمایه گذاران و رفع کاغذ بازی نیز تصمیم گرفته شد که در چهارچوب برنامه کار کابینه نهم، اختیارات مربوط به بخش سرمایه گذاری و دادن مجوز به پروژه‌های سرمایه گذاری، به استان‌ها و واحد‌های مستقل اداری تفویض شوند.

ب.ن